Ridövnigar som e stärkande?

P

proxygirl

Har ni några roliga tips på hur man kan träna upp bärigheten hos hästen i galoppen. Min häst är lite stressad utav sig och trippar oftast fram. Hon vill aldrig slappna av. Några bra övningar? Jag har testat en massa olika saker, men tänkte om det finns ngn här som kan ha ngn rolig övning som kan bättra balansen hos henne :banana::banana::banana:
tack på förhand

Sv: Ridövnigar som e stärkande?

bommar, varva mellan trav och galoppbommar, sakta av till skritt ofta, lösgör innan fattning och galoppera bara ett par språng, hoppa studs och gör halt efter, omedelbar eftergift direkt hästen lyder

Har också pålle med knepig galopp :bump: .
Jag rider mycket övergångar mellan bakdelsvändning - galopp, förvänd sluta - galopp, ryggning - galopp. Förvänd galopp är också oslagbart för att stärka galoppen och ge bättre balans, skitsvårt i början men blir snabbt bättre om man tränar duktigt ;)

förvänd galopp tycker jag stärker jätte bra!

bara en kort bit i början sedan längre!
STOR volt på en äng eller en sväng i ridhus/ridbana, sedan öka!

mycket fattningar och enklabyten!

lycka till!:)

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 890
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 012
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar