Blomskan
Trådstartare
Tyvärr verkar det som att min häst har KS eller att tornutskotten är sammanväxta.
Djupare utredning kommer att göras.
Hästen är inte igång idag och jag skulle nu behöva ha råd angående hur jag ska sätta igång och bygga upp musklerna på denna fina häst.
Han är bara 6 år så jag tycker att han förtjänar en chans till.
Så utifrån att hästen har stått i två månader och innan det bara är riden sporadiskt - hur skulle ni gå till väga?
Var börjar jag liksom?
Någon som kan tänka sig att göra ett träningsschema..?
Som sagt, djupare utredning kommer att göras.
Hästen har aldrig visat några större protester vid ridning utan det började med en låsning i bogen. Veterinären som då undersökte honom konstaterade att han satt helt fast i ryggen och misstänkte starkt något av ovan angivna alternativ.
Ingen röntgen är gjord av olika anledningar.
Jag undanber mig vidare spekulationer kring detta.
Djupare utredning kommer att göras.
Hästen är inte igång idag och jag skulle nu behöva ha råd angående hur jag ska sätta igång och bygga upp musklerna på denna fina häst.
Han är bara 6 år så jag tycker att han förtjänar en chans till.
Så utifrån att hästen har stått i två månader och innan det bara är riden sporadiskt - hur skulle ni gå till väga?
Var börjar jag liksom?
Någon som kan tänka sig att göra ett träningsschema..?
Som sagt, djupare utredning kommer att göras.
Hästen har aldrig visat några större protester vid ridning utan det började med en låsning i bogen. Veterinären som då undersökte honom konstaterade att han satt helt fast i ryggen och misstänkte starkt något av ovan angivna alternativ.
Ingen röntgen är gjord av olika anledningar.
Jag undanber mig vidare spekulationer kring detta.