Sv: Ridning och graviditet!
Jag är gravid i 22:a veckan och rider fortfarande och tänker göra det så länge som möjligt. Ska till och med tävla i westernridning den 19 maj om allt går som det ska.
För mig går det jättebra att rida och jag kan till och med sitta ner i alla gångarter vilket jag inte trodde skulle gå. Men min häst är lydig och har mjuka rörelser samt att sadeln är mjuk (bomlös) så det känns helt okej.
Jag gör dock inget "annorlunda", dvs kommer på att jag ska prova något nytt... Min kompis tyckte att hon var för klumpig att rida så hon började köra sin 7-åring med stötting och det slutade med att hon ramlade framför stöttingen och blev släpad i 40 meter på magen i vecka 25... Så jag tänker inte göra sånt som jag inte vanligen gör i ridningen.
Min sambo har varit lite grymt, grymt kring att jag rider, men det gick över efter att jag kraschade med skotern i v. 19... Tydligen är hästen säkrare och då kan han inte säga så mycket..
De jag har pratat om säger ofta att de slutade rida pga foglossningar. Nu har jag inte fått några än och hoppas att jag inte får det, men jag TROR att jag har bättre förutsättningar än många andra att kunna "stå ut" med de obehagen då jag har en höftartros som ändå alltid gör ont vid ridning och jag kan tänka mig att obehagen är ungefär liknande.
Kul att höra hur ni gör - jag var tänkt att starta en tråd om samma ämne, men då slapp jag!
/Camilla