Ridning i 40årspresent till ovan. Tips?

finapina

Trådstartare
Hej! Nu är det så att min man fyller 40 snart. Både jag o döttrarna är hästgalna. Min man är inte superintresserad men inte anti heller mot hästar. Som en liten bonuspresent funderade jag på att höra m en bekant m jättesnäll häst om han kanske kunde få prova på att rida i alla gångarter.,kanske m longerlina då. Men det skulle vara kul o göra ngt runtomkring.Men vad?Överraskningsparty känns lite knepigt o få till. Picknick är kallt i okt. Bjuda in lite publik typ våra grannar, el är det pinsamt? (JA j inser att det är ett litet försök till hjärntvätt;) O vad skulle dom kunna ha för rolig funktion?Alla tips mottages m iver!

Sv: Ridning i 40årspresent till ovan. Tips?

Ni kanske kunde prova på något som är nytt för dig och döttrarna också? Tex en helg på en westernranch eller något sådant.

Jag tycker inte det verkar särskilt skoj för någon att sättas upp på en häst för att rida runt, runt... Speciellt inte om en massa folk ska titta på och tja, som det låter på dig, ha roligt åt den ovane ryttaren.

Jag skulle hellre satsa på en turridning eller liknande.

håller med ovanstående...
turridning måste ju vara roligare för er alla! ger nog en bättre känsla för ridning av ovan ryttare åxå, bli longerad är ju ganska trist i sig.....

Alltså grejen var ju INTE att vi typ skulle stå o skratta brevid. Utan att man kunde göra det t ngt kul av det tillsammans före el efter. Även för honom. Finns tyvärr inga turridningsställen här heller. Har funnits men dom har lagt ner. Bara traditionella ridskolor.Andra tips?

Ni kan inte åka iväg en helg där det finns turridning då?
Bo på hotell, äta gott osv?

Jag kan dock tycka att en "ridlektion" eller en turridning i 40 årspresent till någon som inte är intresserad är mer en "present-till-mig-själv-och-dottern"

Gör något som han gillar, är ju ändå hans dag. :grin:

jag tycker nog att ni kan göra den aktiviteten som en överraskningsgrej någon annan dag. Just för att han inte är jätteintresserad av det.

Vad är han intresserad av?

Spontant känns det som om att överraska med att låta honom rida inför publik, för att eventuellt kanske övertyga honom om att ridning är kul, inte låter som den bästa idén... I och för sig beror det på hurdan han är som person, men som de andra säger så låter turridning som ett bättre alternativ. Nu verkar det ju inte heller som nåt alternativ för er, så jag skulle nog lägga ned häst-temat och hitta på nåt annat istället!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka