Ridning efter Vaccinering!

Emilia090807

Trådstartare
Hej, vaccinerade min häst i Tisdags. Han vila dagen efter, reds igår och vilar idag. Har träning på söndag. Det är inte JÄTTE hård träning men det är en vanlig markarbets träning med sockerbitar så inga höga hinder. Går det bra att rida den träningen?

Det jag har fått till mej är att
man ska tänka på (de närmaste dagarna, är det väl)
att inte höja pulsen så mycket så hjärtat behöver arbeta så hårt.

Beror väl på hur hästen är tränad i övrigt. Vi skrittar ett par dagar och sedan rider vi på som vanligt, var samma när vi hade travhästar, men då körde vi inte hårt snabbjobb på en vecka. Under förutsättning då att hästen är i god kondis och tagit vaccinationen bra i övrigt.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 467
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
147
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 557
Senast: Emuliiaa
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka