Ridlektion 1 vecka 8- Sitsträning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var en kul lektion, jag fick chansen rida saaaaaakta :D

Vi red framdrelsvändningar längs medellinjen i skrett, som ett zickzack mönster, och sen trav nedsittning längslångsidan två steg innanför spåret.
Gick mycket fortare idag få loss ländryggen, vilket min instruktör påpekade efter.
Tror verkligen det här med att rida två ggr i veckan är super för min rygg.

Pålle blev mjuk som smör av övningen, pigg var han också. Mycket piggare än förra veckan.
Så där att han ABSOLUT INTE vill stå still i halterna utan bara fjantar runt.
Förr tyckte jag det var läskigt, men nu har jag lärt mig gilla det. Är så himla mycket lättare rida honom då

Hoppas han håller sig lite lagom pigg till hoppträningen i kväll så jag slipper slita så i galoppen som förra veckan.

Har dessutom anmält mig till Blåbärshoppningen, jösses får liiiite ont i magen av tanken, vad har jag gett mig in på?

Vi pratade lite om programridningar efter lektionen, och då sa min instruktör att hon aldrig kommer glömma när jag och gammelman Amigo red LB1 på lektionen, det var lite roligt att höra faktiskt :D, det var vår bästa upplevelse tillsammans. :love: Amigo
Själv minns jag inte så mycket mer än att när vi red upp på medellinjen för sista halten kändes de där 40 metrarna som ett par km, har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv :rofl:
(kanske ska förtydliga att Amigo anses vara stallets trögpropp och han hade aldrig gått en LB innan)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Även denna vecka bjöd på en för mig ny bekantskap. Jag fick sitta på Sunny Boy, en liten nätt och spenslig fux med fullblod på mödernet...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är tydligen ston som gäller för mig nu. Förra veckan fick jag sitta på Dunja och Arnica, och denna veckan blev det Parma och Arnica...
Svar
0
· Visningar
299
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det första jag tänkte var att är det inte konstigt att dom hästar man inte gillar – dom måste man rida flera gånger?! Får man en häst...
Svar
0
· Visningar
313
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama