SaraXX

Trådstartare
Är det nån här som provat att rida någon av de många ridleder som nu finns i Sverige med egen häst? Skulle vara kul att höra lite hur det va´ och lite tips!

SaraXX
 
Sv: Ridleder!

nån som vet om de finns ridleder i dalsland hittar ingen, kanske får fixa en, finns ju jättefin terräng här,
 
Sv: Ridleder!

jag läste precis en lista över ridleder i senaste ATL. Det stod inte om nån i Dalsland. Listan finns på www.atl.nu

SaraXX
 
Sv: Ridleder!

Jag och en kompis red på ridleden i Södermanland för ett par år sedan (www.ridleden.se). Vi red rundan i närheten av Flen. Jag kan verkligen rekomendera den. Fina ridvägar (men ganska hårt när vi red för det hade varit torrt länge så det blev mest skritt) och supermysiga övernattningsställen med bra mat och trevliga människor.

Några saker man ska tänka på:
*Bra och välsittande utrustning.
*Skaffa sadelväskor. Även om man kan få sin packning körd mellan övernattningsställena är det väldigt bra att kunna ha med sig matsäck och tex. en tröja och att rida med ryggsäck är inget jag rekomenderar.
*Träna innan. Man blir rätt öm i vissa kroppsdelar om man är ovan att rida långt :angel:
*Det är en fördel om man har en häst som är van vid trafik, kan gå över broar och inte är livrädd för diverse djur för man kan träffa på det mesta...

Vill du veta mer är det bara att fråga på.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Lavinia
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
470
Senast: Karfitsa
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
420
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp