ridlärare?

B

bazzochic

Hej jag undrar om det är ngn här som vet hur man skall gå till väga för att bli ridlärare...grå sista året på naturbruksgymnasie inr. häst men har knappast betyg som räcker till hippologen...så d klarar man ju inte...ngt annat man kan göra för att bli det...får ju inte kosta en halv förmögenhet. Vill bli ngt i liknande ridskola/naturgbruksgymnasie eller ridgymnasie
tacksam för svar snarast
mvh jannike :rofl:
Min hemsida

Sv: ridlärare?

Glömde nämna att utbildningen måste finnas nere i skåne eller i närheten av växsjö... :smirk:

Då är det nog svårt. Hippologens Ridlärarinriktning går på Strömsholm och de flesta andra utbildningar är också där.
Upp till Ridledare kan du gå på distriktet, men du måste nog kunna tänka dig röra på dig för att kunna utbilda dig till ridlärare.

Kan du inte kolla om de har några kortare kurser/utbildningar på Flyinge då?
Visserligen blir du väll inte riktigt ridlärare om du inte kan tänka dig att åka runt mer, men du borde åtminstone kunna hitta utbildningar så att du kan få en någerlunda bra grund för att hålla lite lektioner.

Sedan kan man ju utbilda sig till ridledare med. Tror att kraven för RIK 0 ligger på ca LB dressyr och 1 m hoppning men är inte säker. Kolla upp detta med ditt distriktsförbund alternativt med Svenska ridsportförbundet!

Då har du ett sätt kvar:

*Den långa vägen mot ridläraryrket går via mångårig yrkeserfarenhet, teoretisk fortbildning och avlagt ridlärarprov.

Jag skulle föreslå att du börjar med att försöka hitta en godkänd praktikplats!
http://www.hyn.se/

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 675
Senast: Niela
·
T
Islandshäst Hej! Tänkte vara med på distansritten som flygande pass anordnar (som en mjukstart på en framtida karriär på banorna....:rofl: och...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Carla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur