R
Rubina
Hej allihop. Jag har en uppgift som jag sitter och klurar på, jag ska nämligen börja vara ridlärare för en nybörjargrupp.
och det jag sitter och klurar på är hur jag ska lägga upp min första lektion/o deras första lektion, vilka delar och moment som egentligen ska ingå..?
Jag vet att en lektion ska innehålla en uppvärmning, en upptrappning, en del där arbetet är som hårdast, en nervarvning, och en avslutning.
Men Vadska vardera moment innehålla?
Vad är det viktigast att lära ut till nybörjare?
Hur ska man få med så mkt innehåll som möjligt på 1 timme?
Hur utformar man egentligen en lektion? - så att syftet framgår på bästa sätt så att alla har lärt sig ngt när lektionen är slut?
Hurgör man för att göra lektionen lika Rolig som lärorik (inteför svårt
Vad kan man använda för material?
Ska man lära ut vissa "svårigheter" som Lättridning,redan allra första lektionen? (Åldersspannet är 16- 18 år!)
Är det ngt annat man ska tänka på som ridlärare menar jag?
Vad tkr ni utmärker en bra ridlärare?
Ngt annat jag ska tänka på?/tips?
jag behöver allt ni kan komma på, allt, stort som smått.
Känner att det är svårt att komma igång..
och det jag sitter och klurar på är hur jag ska lägga upp min första lektion/o deras första lektion, vilka delar och moment som egentligen ska ingå..?
Jag vet att en lektion ska innehålla en uppvärmning, en upptrappning, en del där arbetet är som hårdast, en nervarvning, och en avslutning.
Men Vadska vardera moment innehålla?
Vad är det viktigast att lära ut till nybörjare?
Hur ska man få med så mkt innehåll som möjligt på 1 timme?
Hur utformar man egentligen en lektion? - så att syftet framgår på bästa sätt så att alla har lärt sig ngt när lektionen är slut?
Hurgör man för att göra lektionen lika Rolig som lärorik (inteför svårt
Vad kan man använda för material?
Ska man lära ut vissa "svårigheter" som Lättridning,redan allra första lektionen? (Åldersspannet är 16- 18 år!)
Är det ngt annat man ska tänka på som ridlärare menar jag?
Vad tkr ni utmärker en bra ridlärare?
Ngt annat jag ska tänka på?/tips?
jag behöver allt ni kan komma på, allt, stort som smått.
Känner att det är svårt att komma igång..