ridlärare distans på BYS

E

EHelene

Hej! Någon som läser till ridlärare på distans vid biologiska yrkeshögskolan i skara? Jag har planer på att söka och undrar om någon vet hur deras antagningsprov går till? Någon som vet något så får ni gärna skriva! :) Tack:)

Sv: ridlärare distans på BYS

Bumpar denna tråden, då jag själv är nyfiken på samma utbildning. =)

Någon annan som blivit kallad till antagningsprovet? För mig kom brevet att bli en besvikelse, eftersom jag varken har egen häst, transport, bil eller en kompis som kan följa med. Inte med såhär kort varsel åtmindstone.. Antar att jag kommer bli tvungen att tacka nej pga av det..

Hur gör ni andra?

du kanske kan leta upp en foderhäst?
Finns kanske någon god vän eller bekant som har häst eller som vet någon som vill låna ut? :)
transport går att hyra.
Har du inget körkort?
annars kan man nog låna bil av någon bekant :)

Låna ridskolehäst?

Det står väl iofs i ansöknings-infon att man ska ha tillgång till egen häst utbildad minst LA/110? Jag har själv kikat på utbildningen för något år sedan men insåg att den krävde väldigt mycket närvaro på plats :(

Jag vill ju läsa på distans för att jag dels bor långt upp i norrland, men även har lite svårt att ta mig hemifrån ibland med flera hästar och andra djur. En utbildning som kräver att man är på plats med eller utan häst i Skara under relativt långa perioder åt gången... nja. Då kan man lika gärna gå en annan liknande utbildning på t.ex. Strömsholm. Tycker det är konstigt att det får kallas distansutbildning.

Jag har letat häst hela våren, det är inte så enkelt att få folk att bara låna ut sin häst till en random människa.
Såklart man kan hyra en transport. Men man får inte glömma att det kostar pengar, samma sak med bensin. Visst har jag ett eget körkort. Men jag har aldrig kört släp, en mindre med någon annans häst i. Sen ska ju allt stämma med viktbestämmelser osv. Så vilken bil som helst går ju inte.
Tyvärr har inte särskilt många jag känner bil, de som har det jobbar heltid och har då sin bil med sig. Jag och de flesta jag känner är studenter eller bor i Göteborg. Vi tar oss runt med spårvagnar.
Hade säkert gått att ordna detta, men inte med 1,5 veckas varsel.

Trodde inte man behövde ha den "egna hästen", innan man var antagen på utbildningen. Känns skittrist att det blev såhär när jag valt bort andra utbildningar för denna.

Tycker infon kring denna utbildningen varit ganska dålig. Kan ju tolkas lite hursomhelst. Och inte får jag något svar från dem angående antagningsprovet heller. skittråkigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: seahawk
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar