J
Jullan
Jag ska på ridläger i sommar till min ridskola. Jag hade från början tänk låna en häst där, men nu börjar jag tveka. Det är nämligen så att jag har en fjording hemma på 20 år och lite, lite överviktig. Jag har problem att träna honom, han är stark och rusar på som sjutton utan att jag har kontroll, han springer förbi hinder ibland (hände idag) och han bockar tills jag flyger av (hände också idag). Jag har även problem med att få honom böjd osv och jag skulle behöva en tränares hjälp för att rätta till det. Nu till min fråga, tycker ni jag ska ta med honom till lägret så att jag kan få hjälp med träningen där? Jag menar, han är ju ändå lite "till åren" trots att han är väldigt pigg, men jag behöver verkligen hjälp med honom, tror ni att han kan hänga med i ridskolehästarnas tempo? Det andra alternativet är att han får stanna hemma och att jag kanske rider för en tränare 2 ggr eller nåt (har inte råd med så mycket mer). Hur tycker ni jag ska göra? Lägret är i 4 dagar och det är mer ett allmänt ridläger, inget direkt träningsläger... Men som sagt, tycker ni det är en bra idé att ta med honom?