Sv: Ridklubben lurad av hästskojare
Jag tycker rätt ska vara rätt är inte hästen det som utlovas i annons eller det som säljaren uppgivit ska köpet gå tillbaka omedelbart...
Är själv i samma sits och det spelar ingen roll om man har provridit hästen eller ej.
Tycker att det är så förargligt att vissa sk hästskojare som rubiken anger har satt detta i system..
Och ingen tänker på den stackars häst som kanske säljs fler talet ggr till olika människor och får åka land och rike runt i istället för att åka till himlen där de flesta hästar av dessa hör hemma och som säljs av dessa hästskojare.
Efterlyser en sida på internet där man kan läsa om dessa som har satt detta i system och kan på så vis hjälpa andra som är i samma sits.
Mitt fall är så att jag reklamera hästen och ville häva köpet efter TRE dagar den ankommit till mig, pga dess skador, muntligen samt skriftligen via advokat inom två månader precis som konsumentköplagen föreskriver.. Har tom påkostat en röntgen som visar att hästen hade dessa skador innan jag köpte den.
Allt detta hände mig i januari i år och jag står fortfarande kvar med en häst som är obrukbar och är tom numera utdömd för sina skador som fanns redan innan köpet.
Jag som trodde mig ha köpt en fullt frisk och fungerande häst för medelsvåra klasser... Tjiii... Fick jag verkligen...
Försäljaren i sin tur har mörkat med friska intyg på denna häst, vägrat svara på reklamtioner, gjort sig själv oanträffbar osv. Samt förhalat och skjutit upp förhandlingar mm...
Alla de sömlösa nätter alla de tårar och alla de oridna tävlingar träningar, pengar tid osv vem kommer ersätta mig för det....
Inte denna hästskojare inte..
Han har ju säkert sovit gott om natten och planerar för sin nästa skoj affär...
Och en sak som gör mig ännu mer förbannad är detta svenska system som maler deras kvarnar så långsamt så allt drar ut på tiden...
Det borde finnas ett bättre skydd för den lilla konsumenten som slåss mot en erkänd hästskojare..
Synd bara att man inte hade all den vetskap jag har idag innan jag ingick ett köp med denna hästskojare och köpte den trasiga grisen i säcken...
För då hade jag tagit mina affärer någon annanstans.