Sv: Ridkläder i vinter
Vinterjacka, ridbyxor och ridkjol sydd i ullfilt! Blir underbart varmt!
Dessutom rätt tjusigt! 
Vinterjacka, ridbyxor och ridkjol sydd i ullfilt! Blir underbart varmt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl
Ni som har softshellbyxor - när använder ni dem och hur? Jag är skeptisk till om de är så mkt varmare än vanliga ridbyxor. Jag har iofs vanliga täckbyxor utanpå långkallingar + ridbyxor när det är kallt och jag rider ut. Funderar nu på att köpa ett par softshell att kunna ha som "övergångsbyxa" vid uteritter nu på senhösten när det är ruskväder (dom står väl emot regn?) och för varmare vinterdagar. Jag vill inte rida i ridhuset mer än 2-3 dagar i veckan för det dödar all form av arbetsglädje hos min häst.
Vilka modeller är ok och vilka är skit? Jag tänkte inte betala så mkt för dem så Pikeur och liknande dyra märken går ju bort. Tänkte mer på Hööks, Horze etc.
Jag har precis fått hem mina från Haglunds, ska bli spännande att se hur dom är när det blir lite kallare. Jag har bara provat dom än, dom är mjuka och följsamma men dom är så tjocka att jag är glad att jag tog en större storlek än vad jag har normalt...![]()
Tror ni skoaffärerna tittar snett på en om man tar med stigbyglarna in när man provar skor?![]()
Hööks overall och en tjockt underställ är helt perfekt under norrbottens kalla vintrar. Mössa, handskar och bra skor är utöver det a och o. Frös inte ens när det var 35-40 minusgrader.