Ridkapson i vanliga hästsportbutiker?

ylvalill

Trådstartare
Som rubriken lyder, kan man köpa ridkapsoner i vanliga ridsportbutiker eller måste man beställa på nätet från nån av "kändisarna" inom AR? Tillhör skaran som helst vill klämma och känna på saker innan jag köper och speciellt om det gäller så pass dyra saker som ridkapsoner ändå verkar vara.

/Nyfrälst Ylvalill :love:

Sv: Ridkapson i vanliga hästsportbutiker?

Det är nog sällsynt att det finns i vanliga ridsportbutiker. jag har aldrig sett någon. De har ofta den klumpiga modellen med ledat nosjärn och mängder av paddning under.
Men ring butikerna och fråga. Det kanske finns någon butik som kan tänka sig ta hem annars?

Hallå!

Jag har faktiskt sett en som är lik de akademiska rid/longeringskapsonerna, jag har för mig att det var på Ridsport här i kungsbacka jag såg den :) jag kollade inte vad den kostade eller så men jag kan kolla nästa gång jag är där :)
Annars är det väldigt ovanligt, har nog aldrig sett det annars

Hööks har (eller har haft iaf), sen finns det ju vissa "akademiska" webshopar som mer och mer öppnar även fysiska butiker. Kan du ta dig till någon av dom har du ju lite att välja på :)

Ok, tack för era svar! Kanske får ta en sväng till Kba och kolla då, annars får jag väl göra lite research på vad det finns för webshopar att välja på (och om det finns någon i närheten). Är som sagt ny på området så jag har lite dålig koll än så länge. Skulle bli väldigt glad för tips om bra webshopar där man kan hitta ridkapsoner men jag antar att det får bli via pm i så fall för man får väl inte göra "reklam" här...?

Jag har också sett på H**ks av märket claridge´house (stavas) somvar helt okey, pris 699 om jag inte minns fel. Har dock aldrig sett dom innan (såg den i förra veckan) så det är möjligt att dom inte alltid har dom hemma men fråga så kan dom nog ta hem till dig:idea:

Ok, tack! Hittar inget på deras hemsida, men jag kanske kan ringa och fråga dem i alla fall.

Jag har den från Hööks och denär helt ok, den har cykelkedjenosjärn, inte så farligt klumpig enligt mig. Annars har jag tillverkat ett par stycken själv fast med fast järn, senast köpte jag två skåpslucke-ringar från Claes Ohlson och ett smalt plattjärn med hål i från Bauhaus,, tog en bred nosgrimma med fodring, sprättade upp sömmen och sydde in järnet mellan lädret och fodringen. Gjorde hål i nosgrimman och skruvade i ringarna i järnet (innan jag sydde ihop så att skruvarna oxå hamnade innanför fodret) Kostade hela 50 kr plus nosgrimman från ett träns jag redan hade :). Men visst alla gillar ju inte att pyssla...

Hööks är väl den enda som har en någorlunda vettig kapson för ridning. Men tycker den är helt värdelös egt och priset borde vara hälften... Men där kan du ju klämma o känna iaf. Annars så finns det webshopar. Jag brukar tafsa när jag är ute på kurs :angel:, de flesta deltagare har ju en kapson i någon form.

Jag har köpt en smidig och lätt kapson från en Akademisk websida. PM:ar dig Katrins adress och titta in där. Det finns mycket intressant att läsa också.:)

Liknande trådar

Ridning Fullblod eller Halvblod, det är frågan... :) Vad har du för erfarenheter av Fullblod jämfört med Halvblod när det gäller temperament...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 404
Senast: Plantan
·
Övr. Barn Nån här som har en ridande son i skolåldern? Har själv en snart 8-årig kille som älskar hästar och ridning. Han rider både på ridskola...
Svar
5
· Visningar
1 702
Senast: ylvalill
·
M
Utrustning Hade en väst (TropRedeem Willab) jag trivdes väldigt bra med förr, men har nu växt ur den. Jag tänkte köpa en ny likadan, men dem har...
Svar
14
· Visningar
1 477
Senast: Mariika
·
C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 704
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar