Ridhus o stall

Tassa

Trådstartare
Hej.
Är det någon här som vet på ett ungefär hur mycket det kostar att bygga ett halvstort ridhus och ett stall för 24 hästar? Utan boxar, det vet jag redan.
Vore tacksam för svar. (vet inte om jag lagt tråden rätt) :confused:

utan för Umeå finns ett halvstort ridhus som är ouppsatt som ska säljas det går på 100 000, billigt om man tänker på att vårat gick på 7-900 000. stall vet jag tyvärr inte, beror ju på vart du köper virke osv..

Om du frågar efter prislappen så har du troligen inte råd.... :devil:
Skojar bara! :p Jag håller på att bygga ut och det blir bara dyrare och dyrare.... Börjar bli lite trött på alla oförutsedda utgifter efter att ha kollat och räknat noga... :crazy:

Om du frågar efter prislappen så har du troligen inte råd.... :devil:
Skojar bara! :p Jag håller på att bygga ut och det blir bara dyrare och dyrare.... Börjar bli lite trött på alla oförutsedda utgifter efter att ha kollat och räknat noga... :crazy:

He, he, instämmer. Först gör man upp en budget över kostnaderna och tycker man är smart när man lägger på 30% eftersom det alltid blir dyrare än man tror. Bara för att i slutändan konstatera att man nog skulle lagt på en halv gång till, eller mer... :crazy:

Har byggt både ridhus och byggt till en stalldel så jag vet ;)

Sv: Ridhus o stall

700 000-900 000, hur stort var det?

I umeå, finns det fortfarande kvar?

Vet en anläggning som var billig, ridhus 20*40 å stall 8 spiltor å 2 boxar- 2,5 miljoner :smirk:

Jag menar ju det ;)
Då är det bra mkt dyrare att bygga ett för 24 hästar + ridhus.
Men vet inte ett enda större stall som kostat under 5-6 miljoner iaf :smirk:

Smakar det så kostar det.
Känner man rätt folk kan man väl komma undan billigare, men det är nog inte så stor skillnad ändå, blir ju inte jättebilligt bara för det.

Det billiga stallet ajg beskrev var just anhöriga å vänner som hjälpt till att bygga, priset var för materialet :smirk:

Vet ett ställe här i krokarna där bara ridhuset gick på 7 milj...
... men vilket ridhus sedan! :love:

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama