Opra
Trådstartare
Än sålänge är det ett år kvar tills jag ska söka, men gillar att vara i god tid
Har hittat tre gymnasium som jag är intresserad av, och undrar mer om:
Flyinge
Strömsholm
Sveriges Ridgymnasium i Svedala
Lite av mina frågor:
Antagningspoäng? Jag får ju betyg i nya A,B,C,D,E,F-systemet, detta borde ju påverka antagningspoängen ganska mycket iom att det är mycket svårare att få A än ett MVG... Eller?
Krävs ridprov eller andra antagningsprov?
Hur är lärarna/eleverna/miljön?
Hur mycket tid får man för egen häst om man väljer att ta med?
Finns stallplatser & elveboende?
Hur många dagar i veckan rider man på skoltid? (Stämmer det att man bara rider en dag/vecka på Flyinge?)
Vilken skola skulle ni valt om ni i framtiden skulle vilja jobba som beridare i stort stall utomlands?
Och till er som gått/går på hästgymnasium, vad tycker ni är bra att veta om skolan innan man söker? Något man ska kolla upp extra noga?
Ni som känner till skolorna, berätta allt ni vet!
Har hittat tre gymnasium som jag är intresserad av, och undrar mer om:
Flyinge
Strömsholm
Sveriges Ridgymnasium i Svedala
Lite av mina frågor:
Antagningspoäng? Jag får ju betyg i nya A,B,C,D,E,F-systemet, detta borde ju påverka antagningspoängen ganska mycket iom att det är mycket svårare att få A än ett MVG... Eller?
Krävs ridprov eller andra antagningsprov?
Hur är lärarna/eleverna/miljön?
Hur mycket tid får man för egen häst om man väljer att ta med?
Finns stallplatser & elveboende?
Hur många dagar i veckan rider man på skoltid? (Stämmer det att man bara rider en dag/vecka på Flyinge?)
Vilken skola skulle ni valt om ni i framtiden skulle vilja jobba som beridare i stort stall utomlands?
Och till er som gått/går på hästgymnasium, vad tycker ni är bra att veta om skolan innan man söker? Något man ska kolla upp extra noga?
Ni som känner till skolorna, berätta allt ni vet!