Hittills är jag nöjd. Jag kan tyvärr inte tala för dem som inte har egen häst.
Jag kom in på Strömsholm men valde bort det för att gå på en lite mindre skola där varje elev syns. Jag ville inte gå på en ”snobbskola”. Nu har det blivit bättre på Strömsholm vad jag vet men blev ändå avskräckt efter att jag fått höra hur en tjej blivit nertryckt för att hon hade ”fel” typ av häst, att folk pratat om henne osv. Slutade med att hon bytte skola.
Jag ångrar verkligen inte att jag inte valde Strömsholm!
Det hade säkert blivit bra där också och jag hade nog trivits men känner ändå att jag hamnat rätt där jag är nu. Mycket häst i undervisningen, lätt att få ledigt om man ska tävla, varje elev får sin tid i både sadeln och skolan. Ingen glöms bort.
Sen är det klart att man tyvärr inte kommer bort från skitsnack helt och hållet men skitsnack finns överallt.
Jag satsar på min ridning och det går alldeles utmärkt på en lite mindre, inte så välkänd skola.
Jag kan samla på mig lite info från kompisar som inte har egen häst och fråga vad dem tycker om undervisningen och skolhästarna!
Jag gillar skolhästarna haha, allt från gröna hästar till hästar som gått 140. Vi har även haft en som gått 150, dock pensionerad nu