alazzi
Trådstartare
Nu har jag ridit en del lektioner för min tyska tränare och det finns ju en del skillnader i hur man resonerar. Denna tränare, precis som en annan utländsk tränare (båda är av en äldre generation), lär ut att man ska använda innertygeln vid ridning. Inte bara som ställande utan det var en tygel som skulle användas också.
Är detta en genarationsfråga? Lär yngre tyska killar ut en annan ridstil?
Vet ni fler tränare som lär ut att man även "får" rida med innertygeln? Och inte bara sträva efter att man rider hästen utifrån och in som jag under alla mina engelsk år har lärt mig?
Jag har inte ridit för så många svenska tränare, bara AJ, PL, PL, MSF och NM. Ingen av dem har pratat om att använda innertygel mer än som ställande. Sen har jag ridit för ett gäng engelska tränare och innertygeln har varit "helig". Den fick bara vara ställande.
Är detta en genarationsfråga? Lär yngre tyska killar ut en annan ridstil?
Vet ni fler tränare som lär ut att man även "får" rida med innertygeln? Och inte bara sträva efter att man rider hästen utifrån och in som jag under alla mina engelsk år har lärt mig?
Jag har inte ridit för så många svenska tränare, bara AJ, PL, PL, MSF och NM. Ingen av dem har pratat om att använda innertygel mer än som ställande. Sen har jag ridit för ett gäng engelska tränare och innertygeln har varit "helig". Den fick bara vara ställande.
Senast ändrad: