Varför jag haft ridförbud i över ett år?
jag lyckades bli sparkad av en häst för snart 6årsen (lite mer nu faktist) och då hoppade knäskålen urled å sen läkte allt ihop fel. ingen läkare va villig att ta hand om knät först pga att de va för svullet å sen för att de inte fanns nått dom kunde göra. ett år eller ett å ett halvt efter så fick jag en riktig läkare som förstog att de va nått fel å sen opererades jag. efter första operationen så blev de bättre men gick tbx väldigt snabbt. då upptäkte dom att när knäskålen hade hoppat ur led å sen tbx så hade den läkt ihop fel å hade allså flyttat sig. så i oktober förra året operarade jag knät för andra gången å fick allså flytta knäskålsfästet. då bryter dom upp en bit av benet å flyttar på de å sen får man inte böja på de alls under ca 8 veckor å sen tar de yttligare några månader innan man kan gå utan kryckor å så. jag hade en hyfat snabb rehabilitering å då kunde jag inte gå utan att halta fören 4 månader efter operationen å sen yttligare två för att bli friskhetsförklarad. och sen gjorde, så smart som jag e, att jag åkte till usa två dagar efter jag blev friskhetsförklarad å lyckades stuka knät efter en vecka. åter igen på kryckor å väntar på en ny operation. jag lyckades få en spricka i menisken och har problem att gå om de e mer än 15 min. så jo man kan lätt få ridförbud i mer än ett år, vissa skador tar tid speciellt om knät inte är pålitligt eller nått att lita på.
Piraja - jag läser mycke å grejar. vågar inte gå in i stallet, kommer alrig kunna motstå isf men jag läser å övar utan häst