Ridförbjud

Sv: Ridförbjud

Jag har för en månad sedan blivit opererad för en meniskskada och jag får rida enl min sjukgymnast. Jag får göra det mesta utam att springa. Mycket benträning blir det och konditionsträning med spinning som bas, men även stavgång och promenader!

Hej folket,

okej så här e de, pga en knä operation och dessutom en ny skada så har jag haft ridförbjud i över ett år. jag har ridit flera gånger i veckan sen jag var 6år vilket är nu 12 årsen. nån som har nått bot på ridfeber? vet inte hur jag ska stå ut utan att rida!!! + att jag kommer troligen inte få rida på ett par månader till :(.

snälla ge mig tips!!:cry:

lider verkligen med dig!! har också knäproblem och det ä inte kul... men kan du inte få en skena av sjukhuset, som ger grym stabilitet på knäet, då kan man göra typ allt igen:D!

Varför jag haft ridförbud i över ett år?
jag lyckades bli sparkad av en häst för snart 6årsen (lite mer nu faktist) och då hoppade knäskålen urled å sen läkte allt ihop fel. ingen läkare va villig att ta hand om knät först pga att de va för svullet å sen för att de inte fanns nått dom kunde göra. ett år eller ett å ett halvt efter så fick jag en riktig läkare som förstog att de va nått fel å sen opererades jag. efter första operationen så blev de bättre men gick tbx väldigt snabbt. då upptäkte dom att när knäskålen hade hoppat ur led å sen tbx så hade den läkt ihop fel å hade allså flyttat sig. så i oktober förra året operarade jag knät för andra gången å fick allså flytta knäskålsfästet. då bryter dom upp en bit av benet å flyttar på de å sen får man inte böja på de alls under ca 8 veckor å sen tar de yttligare några månader innan man kan gå utan kryckor å så. jag hade en hyfat snabb rehabilitering å då kunde jag inte gå utan att halta fören 4 månader efter operationen å sen yttligare två för att bli friskhetsförklarad. och sen gjorde, så smart som jag e, att jag åkte till usa två dagar efter jag blev friskhetsförklarad å lyckades stuka knät efter en vecka. åter igen på kryckor å väntar på en ny operation. jag lyckades få en spricka i menisken och har problem att gå om de e mer än 15 min. så jo man kan lätt få ridförbud i mer än ett år, vissa skador tar tid speciellt om knät inte är pålitligt eller nått att lita på.

Piraja - jag läser mycke å grejar. vågar inte gå in i stallet, kommer alrig kunna motstå isf men jag läser å övar utan häst :)

shit vad skrämmande!!! mitt knä gick också ur led så en sena är halvt av...men det läker förhoppningsvis ihop rätt så jag har inte behövts opereras:bow: får inte idrotta fram till sommaren men jag får rida om det inte gör ont. men jag skulle åka till alperna och åka skidor men det erkar ganska hopplöst :cry: jag få inte heller segla som är mitt andra största intresse efter ridningen såklart(och jag som just har köpt en ny e-jolle!) men jag har ridningen och det är absolut det viktigaste!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 629
Senast: Stergo
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 928
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV