Riders company danrider eller Racesafe?

Sv: Riders company danrider eller Racesafe?

Racesafen är stenhård. Man kan typ slå ihjäl någon med den.
Den andra billigare är mycket mjukare. Jag provade de två igår och jag kunde inte röra mig i RSen. Men den blir säkert bättre när den är mera använd.

euuw snacka om att jag ska köpa den billigare isåfall. men vad bra, haha att det inte var tvärtom :D men vilken av dom billigare var det du provade?

Måste bara fråga är alla dessa västar godkänna då?

Hur kommer det bli kommer riders company bara vara godkänd nästa år? eller senare oxå? Annars är det ju lika bra att köpa en Race Safe direkt eller?:confused::confused:crazy:

Jag köpte en Riders Company i går och enligt försäljaren så är den godkänd. de hade inte många inne pga att tillverkaren hade stoppat produktionen i dec för att invänta alla regler. men nu var den godkänd och produktionen är igång.. så jag hoppas det stämmer. På ridsportförbundet står det klass 3, CE-märkning och EN13158, och det har den ju..:crazy:

Jag fick en racesafe i julklapp och bara älskar den :love: känns itne att man ens har på sig den och den sitter super ;)
kan till och med rida dressyr i den :bow:

Sen är den så mkt snyggare än den andra :D

Vad jag har hört så finns det bara 2 formsydda västar som är godkända för tävling osv och det r racesafe och den som är så dyr komemr inte ihåg namnet

Senast ändrad av en moderator:

Jag provade den där Dan rider tror jag den heter? Ser precis ut som RS.

Jag kan typ inte röra min i RS, känns som man har stora klossar bakom armarna och sånt, så jag hoppas att RC (eller DR) är skönare...

Man är ju liiite bortskämd efter man har haft Tipperary! :angel:

Diana

Jag har RC, grymt mkt skönare än min gamla stenåldersväst ;)

What? :eek:
Min RC är den bästa och den skönaste jag nånsnin haft! :love:
Tkr att RS är stenhård och mycket större, typ mkt klumpigare än RC..

Kl

Nu har jag beställt en Racesafe så nu hoppas jag verkligen att den är bra. Nu måste man ju bara vänja sig vid att ha västen på också...
Blev betydligt billigare att beställa från internet än att köpa i butik också :)

Kl

Nu har jag beställt en Racesafe så nu hoppas jag verkligen att den är bra. Nu måste man ju bara vänja sig vid att ha västen på också...
Blev betydligt billigare att beställa från internet än att köpa i butik också :)

Vart beställde du då?:idea:;)

Ja, det är dem med "rutor" kallas typ för sköldpaddsvästar efter Tipperary västen. Dock har dessa två inte rutor ändå ner som Tipperary västen har där bak. Men Tipperary blir bara godkänd under 2008

Så Tipperary blir godkänd iaf ett år?!?!:bow: jag har ju en sån ..

:bump::banana:

Riders Company blir godkänd även 2009 :D

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 107
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag hade JÄMT säkerhetsväst när jag var yngre,oavsett om jag skulle lulla runt på ridbanan,ut i skogen, eller ut på en kort skrittvända...
2
Svar
27
· Visningar
10 310
Senast: Fibusen
·
S
Utrustning Jag har just nu en Riders Company skyddsväst men dragkedjan spricker ibland... Så jag funderar lite på att beställa en Racesafe RS2000...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama