Rider ni med "hjälptygen" Chambon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jackie_nova

Är det någon som emellanåt rider m hjälptygeln chambon? Märker ni då att hästen söker sig bättre nådåt/höjer ryggen eller märker ni ingen skillnad? Någon som kan tipsa om någon mer "snäll" hjälptygel som hjälper till att få en låg eftergiven häst av...

Sv: Rider ni med "hjälptygen" Chambon?

Jo tack det har jag , det är dressyrtränaren som gav mig tipset - bara det att jag inte köpt någon chambon än och provat men ska göra det..
Så min "övre" fråga står kvar.

Sv: Rider ni med "hjälptygen" Chambon?

*kl*
Då jag inte tror att denna tråd kommer att utmynn i någon vettig diskussion så stänger jag denna. Hjälptyglar har diskuterats i ett flertal trådar redan, de finns säkert kvar om man använder sökfunktionen.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
810
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 315
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: Shaggy
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 867
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025