Riddare i Skåne eller Halland

Bellafjella

Trådstartare
Hej. Jag undrar kort och gott: Finns det något Riddarsällskap i Skåne
eller möjligen Halland? Och som dessutom accepterar tjejer? :confused:

Sv: Riddare i Skåne eller Halland

Du har ryttargruppen i Skåne, men de vill inte ha in tjejer vad jag vet.

Sedan har du Skånska Björnen som har med riddare i sin grupp. Just nu kommer jag inte ihåg länkarna till dem, men det kanske någon annan gör?

Sv: Riddare i Skåne eller Halland

Silverfalken på Österlen finns ju också, vet dock inte om dom har någon hemsida.

I varje fall förr accepterades kvinnliga riddare (jag var den som grundade gruppen, dvs det var min ide och efter ett antal månaders lobbyverksamhet hos ryttare och en ridskola på österlen så började vi komma igång).

Det är jag som gjort föreningens logga samt hittade på namnet på gruppen.

Jag valde dock att inte fortsätta i föreningen efter ett par år pga av att jag inte hade samma åsikter om hur en tournerspelsgrupp ska träna, utrusta sig och fungera som förening som en mycket stark person i den dåvarande stryrelsen. Särskilt hur ekonomin hanterades var jag MYCKET tveksam till. Satt själv i styrelsen och avgick i protest tillsammans med en annan styrelsemedlem.

Skall väl för rättvisans skull tilläggas att efter ytterligare en tid så "upptäckte" resten av riddargruppen samma saker som jag gjort innan och bröt helt med denna starka medlem och fortsatte som förening på egen hand. Men det blev aldrig så att jag blev medlem igen för "såren" var för starka och kort därefter flyttade jag till där jag bor nu och det blev även litet för långa körningar för att överväga att bli aktiv igen och åka och träna.

Så kan det gå....

Nu sitter jag här och rider akademisk dressyr i stället och fäktar dessutom 1400-tals fäktning till häst när andan faller på. Så har nån lust att joina upp och bli slagskämpeskompis/ ridkompis så pma. :angel:

/KT

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 361
Senast: KesoNeso
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 406
Senast: QueenLilith
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 765
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka