Ridbyxor..

replica

Trådstartare
.. har precis köpt ett par tygskodda ridbyxor, har aldrig haft sådana innan utan bara helskodda med mocka eller vad det nu är.. :crazy:

Så min fråga är, hur sitter man med sådana? "Glider" man runt mer på sådana, eller är det bara lösa rykten?

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Ridbyxor..

Det är nog skillnad, för jag upplever att man "fastnar" i sadeln i helskodda byxor. Man blir mindre rörlig, liksom.

Kan tänka mig att det uppfattas som halkigt och obalanserat om man byter åt andra hållet, TILL tygskodda. Men det kanske hänger lite på hurdan sadel du har också?

Jag tycker inte att det är någon skillnad alls.
Har helt gått över till tygskodda eftersom jag tycker att de är mycket bekvämare.

Ang tygskodda byxor. jag använder mig av skinnskodda men nu under vintern använder jag mig av tyg för att jag tycker det blir bekvämare och varmare under chapsen. sitsen för min del är den samma oavsett byxorna. :bump:

tycker man glider me4 i tygskodda men har jag använt mina i två dagar tänker jag inte på det längre-vanesak

Nu mer använder jag bara tygskodda. Jag har ett par skinnskodda men tycker att jag "fastnar" i sadeln med dem. I början när jag red med tygskkodda tyckte jag nog att det kändes lite halt. Håller med om att det förmodligen är en vanesak.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 180
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen