Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med om hööks. Har ett par därifrån som jag har haft i minst 15år. Sen har det gått utför med kvaliteten. Dom sista jag köpte höll inte ett halvår ens. Väldigt synd för deras ridbyxor har alltid passat mej.Jag har tänkt mig köpa dom från Maya Delorez när det är rea där har inte testat men tycker dom ser bra ut. Hööks kvalitet har typ blivit sådär, brukade ha byxor som höll år och dagar i min ungdom, men inte nu längre. Har köpt vinter fodrade från B Vertigo och är än så länge riktigt nöjd. Dom är snygga med, bra storlek och bra pris om man passar på med rea + rabattkod.
Eller hur! Jätte tråkigt, för även på den tiden tyckte jag dom va rätt snygga och otroligt hållbara. Som teenager hade jag inte pengar till annat än Hööks och behövde aldrig byta ridbyxor. Dom höll dag ut och dag in för mig.Håller med om hööks. Har ett par därifrån som jag har haft i minst 15år. Sen har det gått utför med kvaliteten. Dom sista jag köpte höll inte ett halvår ens. Väldigt synd för deras ridbyxor har alltid passat mej.
Ja dom var billiga, snygga och höll en evighet. Idag är det tyvärr bara dyrt och kvalitet som är sämre än sämst. Väldigt trist. Förr var ju hööks lika med kvalitet.Eller hur! Jätte tråkigt, för även på den tiden tyckte jag dom va rätt snygga och otroligt hållbara. Som teenager hade jag inte pengar till annat än Hööks och behövde aldrig byta ridbyxor. Dom höll dag ut och dag in för mig.
Är function tillräckligt varma på vintern? Har såna fodrade nu med underställ under från B Vertigo.Jag har alltid köpt på Hööks förut för att det är den enda butiken som fysiskt finns nära mig och de har alltid haft vettiga priser. Men sen testade jag Maya Delorez i somras, och kommer aldrig köpa någonting annat igen.
Jag har deras Function, som är leggings-varianten, i både vanlig modell och vintermodellen. Samt ett par Performance som är lite tjockare i tyget (de vanliga Function är väldigt tunna i tyget, så jag använder Performance innan det blir tillräckligt kallt för att ha vinterridbyxorna och innan det blir tillräckligt varmt för att byta tillbaka till de vanliga). Silikonet är ganska klistrigt, vilket är ett stort plus för mig som har en häst som kan kasta sig runt precis när som helst utan anledning, men gillar man inte klistrigt silikon så kan det vara värt att veta.
Jag är normalt en S/M i storlek, och har S i mina. I mina vanliga Function är det helt perfekt, men både i Performance och i vintervarianten hade jag nog egentligen behövt gå ner till XS. Performance har hällor för skärp så det gör inte så mycket, men vinterridbyxorna är lite för stora för att det inte ska störa (provade dem första gången med ett par obekväma trosor så trodde det var trosornas fel att de gled ner). Tycker Maya Delorez ofta har erbjudande om typ 20 procent också, har köpt samtliga mina med det erbjudandet och det gör ju faktiskt en hel del på priset.
Jag går mot en viss ström, men måste ändå säga att jag inte alls tyckte om Maya Delorez. De var de första paret jag beställde hem när jag skulle återuppta ridningen i höstas. Tyget kändes plastigt/billigt väldigt lågkvalitativt. De var inte alls bekväma på, varken själva tyget eller deras gigantiska obekväma sömmar. Sen är jag rätt lång också och de var ca decimetern för korta för mig. Kanske fungerar bättre för kortare personer? Vet ej. Jag klarar inte korta ridbyxor i alla fall, även om man såklart har långa strumpor över.Jag har tänkt mig köpa dom från Maya Delorez när det är rea där har inte testat men tycker dom ser bra ut. Hööks kvalitet har typ blivit sådär, brukade ha byxor som höll år och dagar i min ungdom, men inte nu längre. Har köpt vinter fodrade från B Vertigo och är än så länge riktigt nöjd. Dom är snygga med, bra storlek och bra pris om man passar på med rea + rabattkod.
Men åh! Vilken djungel. Jag ville ha några rid-tights, men tycker många ser pösiga ut eller så, typ som här:Jag går mot en viss ström, men måste ändå säga att jag inte alls tyckte om Maya Delorez. De var de första paret jag beställde hem när jag skulle återuppta ridningen i höstas. Tyget kändes plastigt/billigt väldigt lågkvalitativt. De var inte alls bekväma på, varken själva tyget eller deras gigantiska obekväma sömmar. Sen är jag rätt lång också och de var ca decimetern för korta för mig. Kanske fungerar bättre för kortare personer? Vet ej. Jag klarar inte korta ridbyxor i alla fall, även om man såklart har långa strumpor över.
Har verkligen så svårt för att förstå hypen, som min text ovan kanske avslöjar. Att de dessutom plattar till rumpan så man får 0 rumpa gör inte saken bättre
Har testat ett gäng andra märken sen och varit mycket mer nöjd med i princip all andra. Nu rider jag inte så ofta, så behöver inte en uppsjö av ridbyxor men är i alla fall nöjd med mina par. Har ett par från Ariat som är det skönaste som någonsin rört min hud, känns som ingenting… extra hud bara. Sedan har jag ett par från PS of Sweden som är riktigt snygga och ganska sköna, inte Ariat-sköna men ändå helt ok. (Är väldigt kräsen när det gäller komfort så när jag säger helt ok så brukar andra mena jättesköna)
Mina vinter-Function skulle jag säga är tillräckligt varma på vintern, men jag bor i södra Sverige och våra vintrar är ju definitivt inte desamma som längre norrut. Jag har inte testat Compression än, men är sugen på det.Är function tillräckligt varma på vintern? Har såna fodrade nu med underställ under från B Vertigo.
Gissar på du inte har testat kompression? för det är dom jag va mest sugna på.
Min vän som jag tror också testade MD och inte hellrr gillade dem köpte sen de där från Zaczess! Hon gillar dem. Hon har inte sagt något om pös vad jag vet, eller så bekommer det bara inte henne.Men åh! Vilken djungel. Jag ville ha några rid-tights, men tycker många ser pösiga ut eller så, typ som här:
Dom sitter och pösar vid knä och midja. Inte alls bra enligt mig, så vill inte köpa dom.
Mina B Vertigo byxor är jag nöjd med (som skrivit 10000 gånger innan) dom sitter super snyggt på min rumpa- sambon tyckte jag borda ha dom hela tiden Sen har jag ett par vanliga från PS - dom är bra, men liiiite tunna, men snygga- hade innan beställd deras jeans-ridbyxor och dom är katastrof enligt mig, så dålig kvalité för så dyra byxor, så dom gick i retur. Sedan köpte jag ett par Pikeur.
Vilka har du från Ariat?
Mina "vanliga" MD Function (inte vintervarianten) drar dock inte ner trosorna och är definitivt de skönaste ridbyxor jag någonsin testat.Sen låter det ju inte alls bra med MD Byxorna, tycker inte dom skall dra ner ens trosor, även om dom är för stora särskilt inte till det priset.
Jag har flera MD, både vintervariant och performance och har aldrig varit med om att trosorna skulle glida. Man får ju komma ihåg att det är passform som avgör, vi ser olika ut i kroppen och då kommer inte byxorna passa alla. Bara för att det blir tokigt för någon enstaka betyder ju inte att byxorna är dåliga.Ah såg Ariat Moto finns som ser ut som dina fast utan ventilation. Så kanske om det blir rea eller dom med ventilation till sommaren
Sen låter det ju inte alls bra med MD Byxorna, tycker inte dom skall dra ner ens trosor, även om dom är för stora särskilt inte till det priset.
Nej och jag tycker verkligen inte någon ska avskräckas från att testa MD bara för att just det exemplaret jag har gör att trosorna glider ner. Jag gjorde misstaget att prova byxorna första gången med ett par stora otrevliga trosor som jag bara har när jag har mens och de trosorna glider runt vad jag än har på mig ovanpå, så jag trodde verkligen inte det var ridbyxorna det var fel på. Jag har som sagt också en för stor storlek, tror att de hade suttit mycket bättre om de hade varit lagom (men då hade jag ju tyvärr redan haft byxorna några dagar, med mens, när jag insåg att de var alldeles för stora så kunde inte göra något åt det).Jag har flera MD, både vintervariant och performance och har aldrig varit med om att trosorna skulle glida. Man får ju komma ihåg att det är passform som avgör, vi ser olika ut i kroppen och då kommer inte byxorna passa alla. Bara för att det blir tokigt för någon enstaka betyder ju inte att byxorna är dåliga.