Ridbrallor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 100

CK

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tag i ett par tunna ridbyxor, som är svala, inte så strechiga, och nu kommer det kluriga, med både framfickor och bakfickor.
Typ ridjeans, men gärna tunnare material.
Nu rider jag helst i vanliga jeans, med shortchaps, men har letat länge efter nåt att ha när man rider "offentligt" eftersom man hela tiden blir ifrågasatt när man rider i jeans.... :smirk:

Har ni några bra tips på märken och försäljningsställen?

Sv: Ridbrallor

Nix, inte riktigt vad jag tänkt mig, men det börjar likna nåt i alla fall.
Ingen som har fler tips?

Sökte på ridbyxor och bakficka på google.com, det enda jag fick upp var herr-ridbyxor som har EN backficka...

Jag måste varmt rekommendera Kaupres Horka-jodphursridbyxor. URSKÖNA och lite halvcivilia. Många har kommenterat dem och jagat efter att jag visat upp mig (och det har INTE med innehållet att göra ;))

Senast ändrad:

Det får nog bli nåt sånt, verkar det som.

Men frågan kvarstår, varför i HELA friden finns det inte fickor på ridbyxor?
Det jag vill ha på mig när jag är ute och rider är:
Telefon, penna och papper, lite pengar, en bit karta, nåt att snyta sig i osv.
Nu när det är för varmt att rida i jacka blir det knepigt att få med sig det.
Kan tänka mig att vissa vill ha bilnycklar och lite annat krafs med sig också.

Därför att bakfickorna kan man ju inte ha nåt i, då blir det ju knöligt ;) , fast några sedlar borde man ju kunna trycka ner.
På ridbrallorna jag sett så är det alltid en minliten ficka fram som man kan knöla ner mobilen i om man har tur, men det är inte världens skönaste då den ligger precis så man inte kan stå i lätt sits eller luta sig framåt.

Mer ridbyxor med fickor!! :bump:

Jag använder en magväska ibland. Urfult, men praktiskt, och min väska är såpass liten och smidig att den inte är ivägen. Mobilen har jag ofta i ett mobilfodral som jag sätter fast i skärpet. Inte snyggt det heller, men praktiskt. När jag rider i westernsadeln och vill ha karta med mig använder jag en liten "påse" som jag har sytt och sätter fast den runt hornet. Det funkar ju inte till engelsk sadel, men jag har sett schabrak någonstans med fickor på. Inte snyggt det heller, men praktiskt.

Senast ändrad:

Har du provat Jacson ridjeans? De är tunna, väldigt sköna att rida i OCH har stora fickor! :banana:

Jag köpte mina på Sporren i Uppsala, som är en butik i kedjan Riktig Ridsportbutik, och har även sett dem på flera andra butiker. De var inte så himla dyra, men jag minns inte precis vad de kostade när jag köpte dem för tre år sen, men runt 300-400 tror jag. Och slitstarka är de också, mina är väldigt välanvända men ser fortfarande nya ut! :D De är ganska stretchiga, så de sitter bra även på mig som har problem att hitta andra byxor (breda höfter och smala ben brukar ge byxor som, för att de ska gå att knäppa, är väldigt slappa i benen på mig), utan att vara hårda och stumma. Mycket sköna, tycker jag!

Solvira skrev:
Jag köpte mina på Sporren i Uppsala, som är en butik i kedjan Riktig Ridsportbutik, och har även sett dem på flera andra butiker. De var inte så himla dyra, men jag minns inte precis vad de kostade när jag köpte dem för tre år sen, men runt 300-400 tror jag. Och slitstarka är de också, mina är väldigt välanvända men ser fortfarande nya ut! :D De är ganska stretchiga, så de sitter bra även på mig som har problem att hitta andra byxor (breda höfter och smala ben brukar ge byxor som, för att de ska gå att knäppa, är väldigt slappa i benen på mig), utan att vara hårda och stumma. Mycket sköna, tycker jag!

Hhe perfekt. Bor i Uppsala juh. :banana: Ska åka dit och kolla nån dag snart då. Tack.

/Maria

har ett par skit snygg ridbyxor islandsmodell, helskodda lite utsvängda med dubbla bakfickor, ganska låg midja, helt underbara :love: priset ligger på runt 1700:- finns i en massa färger, har ett par vita med grå skoning som tävlingsbyxa, fast de är dock ej utsvängda och de kostar mindre.

Intressant, men då vill jag ju gärna veta vad det är för märke och vart du köpt dom, annars hjälper det ju inte mig... :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: valy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag åkte jag in till närmaste tätort för att leta efter lite ridkläder. Det finns, så vitt jag vet, bara två ställen som säljer sånt...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Magiana
·
Utrustning Hur klär ni er under det kalla vinterhalvåret när ni ska ut och rida? Jag är en väldigt lättfrusen person, och tar därför på mig... 2 3
Svar
40
· Visningar
10 482
Senast: syrran
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 965
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈