Hm...här får man nog kära på uttrycket: less is more.
Skit i traven och skolorna! Du måste få ordning på böjninge och din sits.
Böjningen kan du ju ta från marken. Börja som om det är en unghäst du grejar med. Ställ dig bredvid henne och be försiktigt om böjning. Som det är nu så kränger du in huvudet på henne och håller smått krampaktigt i tyglarna.
När du ber om böjning (börja stillastående för att underlätta för dig) be genom att ta en förhållning och släppa (helt!). Be igen om det inte funkar och igen tills nu kommer på det. Det tar sin lilla tid med äldre hästar. När ni kan det stillastående, vilket kan ta allt från 2 sekunder till en månad så ta det i skritt på en stor volt och gör samma sak då.
Du är lite för ostabil i din sits och jag hade rekommenderat att du letar upp en kurs i Centrerad Ridning för att få ordning på den lite.
Just nu känns det som att hästen behöver dig från marken och du behöver fixa och dona med din sits innan du börjar be om något från ryggen.
Ska se det var någon bild som jag tyckte såg rätt revlig ut...letar...
http://community.webshots.com/s/image10/6/77/12/146567712loxprf_ph.jpg
Här har du fått en böjning genom hela kroppen (ser det i alla fall ut som) och du har släppt efter i tyglarna och hästen ser ut att börja leta efter sin balans. Sen ska hästen vara mer på bakdelen, men det kommer när hästen får hitta sig själv. Så länge man bär dem så kommer det inte att hända.
Här sitter du också rakare. På de andra bilderna trycker du bak skänklarna och faller därigenom fram med överlivet. Skulle tro att du spänner dig och det är väl kanske därför det ser "krampaktigt" ut.
Jag får hoppas att du får något ut av det jag skrev.