Ridbanor/körbanor?

H

Hallonkvist

Det finns ju ridbanor,men är det någon som har körbana (inte trav då) utan vanlig körbana där ni tränar eller motionerar era körhästar???

Sv: Ridbanor/körbanor?

Jag tränar på en äng här på gården eller så lastar jag o åker till en bana med div hinder ett antal mil härifrån. Mest tränas det som sagt på ängen o i naturen... det är smidigast;)

Förstår inte frågan :) jag kör på ridbanan eller i ridhus. Det finns stora banor som är godkända för tävling hos vissa klubbar.

Min snälla gubbe har anlagt en körbana på gräs åt mig där jag kan köra dressyr etc på. Den håller inte måtten men funkar jättebra till mig ändå. Sedan har jag en sandpaddock men den är i minsta laget att köra i , även om det går. Åker även till ridhus när jag tränar för instruktör.:banana:

;) Ok. Jag menar som svaret ovan att man har en bana för körträning. Mao inte köra på vägar eller liten ridbana utan en bana för just körning. Man bör ju ha större mått med tanke på vagnen ska få plats vid vridning etc.Så oftast är ju hemmagjorda ridbanor för små/smala.

Jag kör i ett av Sveriges största ridhus, där kan jag köra utomhus dressyrprogrammet inne:) Sen har vi en stor utebana oxå. Det är alltså på klubben där jag har min häst, inte hemma hos mig...

Vi har en stor körpbana på skolan. Kör även i ridhus fast det är lite trångt.

Vi hade på min gamla skola. Tror att banan var 100x100 m - så den var gigantisk. Gick naturbrúksgymnasium inr. häst.

Jag hade det på min gård, en körbana på 40x80 meter. Jag hade turen att ha en så stor gräsyta på väldränerad plan mark, så det var bara att klippa gräset och sätta ut bokstäverna!

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: Lars L
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bogesunds ridskola och ryttare ska få en bättre ridbana, så att man kan träna längre tid på året och arrangera tävlingar. Bygget blir...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: Gunnar
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V