Ridbanestaket

Scilla

Trådstartare
Vi ska bygga staket till min ridbana och nu har jag två frågor

*Hur högt ska staketet vara

*Hur långa mellanrum emllan stolparna har ni?

Sv: Ridbanestaket

*Hur högt ska staketet vara: vi har 120cm högt staket

*Hur långa mellanrum emllan stolparna har ni? vi har 4 meter mellan stolparna

Vi har trästaket runt ridbanan nu. (tog ner plaststolpar och rep) Det är ca 110 cm högt tror jag och 2,75 m mellan stolparna.
Det är inte klart på bilden, men stolpavståndet syns. (och höjden)
19596999.jpg
[/url][/IMG]

Dte beror på vad du ska göra. Mitt staket är 120= alldeles för lågt. Min bus häst hoppar ut om man släpper honom lös, longerar eller tömkör. Än så länge har hon inte hoppat ut med mig på ryggen, men det känns som en tidsfråga;)

Dte beror på vad du ska göra. Mitt staket är 120= alldeles för lågt. Min bus häst hoppar ut om man släpper honom lös, longerar eller tömkör. Än så länge har hon inte hoppat ut med mig på ryggen, men det känns som en tidsfråga;)

Bra med lite högre vid löshoppning också:D

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
3
· Visningar
224
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar