V

Vinga

Vi har en ridbana som är anlagd med däckkross i botten, därefter matta och stenmjöl överst ( Ej vi som anlagt den)

Den är för det mesta riktigt fin om man sladdar den ofta (blir lätt upptrampad) men det är en sådan underbar svikt i den!

Nu har det blivit vissa ställe efter denna vintern som blivit djupa (har stått vatten där tidvis) Ska man fylla på med mer stenmjöl eller hur ska man lösa det? Den är i övrigt väldigt bra drenerad och vattnet försvinner fort.

Sv: Ridbana

Vi har också stenmjöl överst och tycker det funkar jättebra. Dammar inte så mycket och är lätt att sladda. Vi ska lägga på mer stenmjöl, inte mer sand.

Sv: Ridbana

det är inte risk att det blir för hårt/stumt med mer stenmjöl tror du då?

Iofs så sviktar hela banan väldigt bra så risken är kanske inte så stor...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 521
Senast: Calmiche
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 626
Senast: warg
·
Trädgård & Växter Vi har en damm/göl/pöl på vår mark, ca 60x20 m stor. Enligt tidigare ägare så var det personen innan dem som grävde den med syfte att...
Svar
19
· Visningar
2 297
Anläggning Vi ska anlägga ridbana. Det lutar mycket där den ska bli så vi kommer Gräva och inte fylla upp där den är lägre. Den är en ekonomisk...
Svar
11
· Visningar
935
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama