Wembley
Trådstartare
Hur har ni det i stallen runt om i Sverige, har ni rida-ut-sällskap? Jag står som enda privathästägare på en ridskola för tillfället och mina sista rida-ut-sällskap har flyttat iväg på annat sommarbete några mil härifrån under ett par månader. Det är SÅÅ tråkigt, eftersom dessa underbara sommarkvällar bjuder på en massa tillfällen till uteritter. Min förra ponny var helt säker att rida ut med på egen hand. Den nye hästen är mer som en unghäst och det känns inte alls lika säkert att ge sig ut ensam med honom. Jag skulle verkligen behöva ett ankare till hästkompis att gå ut tillsammans med.
Funderar på att lasta honom och ge mig iväg till några gamla stallkompisar för att rida ut. Men vilket projekt bara för att rida ut Ja, vad skall ni göra åt det? Det är väl bara att ta tjuren vid hornen, ta med sig mobiltelefonen i fickan, börja gå lite små, säkra rundor som han är van vid och öka på svårighetsgraden på rundorna efter hand. :smirk: Någon som har tips/pepp vid uteritter med gröna hästar på egen hand?
Funderar på att lasta honom och ge mig iväg till några gamla stallkompisar för att rida ut. Men vilket projekt bara för att rida ut Ja, vad skall ni göra åt det? Det är väl bara att ta tjuren vid hornen, ta med sig mobiltelefonen i fickan, börja gå lite små, säkra rundor som han är van vid och öka på svårighetsgraden på rundorna efter hand. :smirk: Någon som har tips/pepp vid uteritter med gröna hästar på egen hand?
Senast ändrad: