M
milksshake
Hej, jag ska nu bli halvfodervärd på ett 4:a årigt halvblods sto. Jag har provridit henne två gånger och älskar henne. Busig, pigg och positiv! Men jag har aldrig ridit unghästar, har utbildat varmblod och kört in hästar. Så jag skulle behöva lite tips och råd. Typ hur ofta och hur länge man ska rida. Jag vet att unghästar ska ridas med remont, hur länge gäller det?`alltså hur gammal måste hästen vara för att få börjas rida med en annan nosgrimma?
det Bästa sättet att rida en stark unghäst utan att ta för mycket i handen så att dom blir hårda direkt osv. osv.
Bra ridövningar, tränings tips? Vad man ska tänka på och ah allt som gäller unghästar .
Har många års ridvana men som sagt inte unghästar, ägaren tycker att jag rider hästen jätte bra och att jag rider på ett sunt sätt och ett sätt som hon vill/ oxå rider på. Jag har börjat lite smått med övergångar för att hon inte ska springa iväg i traven och det går ganska bra, rider mycket med sätet och rösten.
Det sista jag vill är att hon ska bli hård i munnen och skänkel döv.
Så tips tar jag gärna emot!
det Bästa sättet att rida en stark unghäst utan att ta för mycket i handen så att dom blir hårda direkt osv. osv.
Bra ridövningar, tränings tips? Vad man ska tänka på och ah allt som gäller unghästar .
Har många års ridvana men som sagt inte unghästar, ägaren tycker att jag rider hästen jätte bra och att jag rider på ett sunt sätt och ett sätt som hon vill/ oxå rider på. Jag har börjat lite smått med övergångar för att hon inte ska springa iväg i traven och det går ganska bra, rider mycket med sätet och rösten.
Det sista jag vill är att hon ska bli hård i munnen och skänkel döv.
Så tips tar jag gärna emot!