Rida mugghäst??

M

Maxmax

Min häst har mugg runt om. Nu börjar det bli bättre. Nu har han bara på vänster bak ett sår som det är en tjock sårskorpa på. Det ser jättefint ut. Jag har behandlat honom med en pencillinkur på 7 dagar och smörjt med streptocillinsalva och nu ger jag honom hippotrim och ska göra det i 5 dagar.

När tycker ni att man kan rida honom igen?? Han är jätte pigg och vill ut och springa. Han står inne på nätterna för att undvika att gå i vått gräs på morgonen. Han går ute från lunch till ca 18 på kvällen. Han är eksemhäst och står därför inne oxså.

Så vad tycker ni??

Sv: Rida mugghäst??

Jag hade ridit men tagit det lite lungt eftersom han precis avslutat en pencillinkur, annars är det bara attt rida som vanligt.

Mvh
Camilla

Sv: Rida mugghäst??

ch791022 skrev:
Jag hade ridit men tagit det lite lungt eftersom han precis avslutat en pencillinkur, annars är det bara attt rida som vanligt.

Mvh
Camilla
Håller med ovanstående. Så länge hästen är positiv och inte visar ngt så. Hoppas det går över snart!

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 963
Senast: Egonson_
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 002
Hästmänniskan Hej alla Bukefalister! Jag befinner mig, enligt mig, i en svår situation just nu och jag vet inte riktigt om jag ska ta höger eller...
Svar
17
· Visningar
2 785
Senast: Maoam
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 587
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar