L
lisenfisen
tycker ni det går bra att rida med era hundar????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Russin8 skrev:När jag började ha med mig hunden ut så hade jag honom i koppel. Men han vande sig snabbt. När vi är hemma så kan han jaga hästarna i hagen (han får givetvis inte det,men...) men aldrig när jag rider. så jag tycker du ska prova, min hund älskar att följa med ut och han blir så ledsen om han får vara hemma...
lisenfisen skrev:tycker ni det går bra att rida med era hundar????
Lena skrev:intressant att höra någon som säger så. har än ingen hund men har funderat på att skaffa och då haft tankar på att låta den följa med ut. Varför skulle det vara så farligt att ha hunden i koppel? ett "vanligt" koppel kan förstås vara lite väl kort, men varför kan man inte använda longerlina eller flexikoppel? är det för risken att det kan trassla in sig eller finns det något annat som jag inte har tänkt på?
Lena skrev:intressant att höra någon som säger så. har än ingen hund men har funderat på att skaffa och då haft tankar på att låta den följa med ut. Varför skulle det vara så farligt att ha hunden i koppel? ett "vanligt" koppel kan förstås vara lite väl kort, men varför kan man inte använda longerlina eller flexikoppel? är det för risken att det kan trassla in sig eller finns det något annat som jag inte har tänkt på?
Sen anser ju förstås jag att om man inte har 100% koll och lydnad på sin hund så ska den inte vara lös över huvud taget, än mindre när man som förare sitter på en häst.axel skrev:Den kan ju faktiskt bli påkörd om den inte är tillräckligt lydig.
Det är aldrig olagligt att ha sin hund okopplad. Koppeltvång innebär dock att du ska ha sådan hundraprocentig koll på din hund att den beter sig som om den vore kopplad.minternet skrev:Det är inte tillåtet att ha hundar okopplade just nu, eller hur!?