Rida med gips?

Turnar0und

Trådstartare
Någon här som har ridit med sitt ben i gips? Jag kommer på fredag operera mina ligament i foten, så det är ingen fraktur. Undrar bara om det går öht :D

Sv: Rida med gips?

Har sett bild på någon hoppa sin häst med gipsat ben..

Min pappa red med gips länge efter att han slitit av sin ena hälsena. Sedan red han med en sån där konstig stövel som är istf gips i flera månader. Han blev en jäkel på att rida utan stigbyglar och fick riktigt bra sits! :)

Oh det låter bra, en sån ska jag nämligen också ha några veckor!

Zab: haha, coolt! Nu kanske det inte är nåt jag ska pröva på dock, min balans är inte alltid på topp :angel:

Inte jag heller.. x)
Om jag nu haft gips.. fast kanske får det igen snart. ><

Nä, bruten handled som krånglar en massa.. ska röntga typ datortomografi nu dagen innan min födelsedag (yay) för att se hur mycket underarmsbenet ligger fel och om det är det som hindrar rörligheten.. Kanske blir operation...
Men inte innan jag är klar med körkortet iaf. Bröt handen samma dag som jag körde halkan, och gjort teorin, och har precis kommit igång igen.. klarar inte ett avbrott till..

När min dotter bröt fotleden fick hon ett lättare men starkare gips, för som doktorn sa: Du kommer väl ändå inte att kunna hålla dig på marken. :angel:

Nemas problemas.

Åh underbart! Så ska det låta :love: :D
"Hörru doktorn, jag vet att du anser att jag har ridit alldeles för länge utan att göra den här operationen, men skulle du kunna slänga på ett lätt men starkt gips så jag kan rida ändå?":angel:

Senast ändrad:

Gipsat ben har jag inte testat men gipsad högerarm går både att rida med, köra traktor, köra bil och hantera vedkap med. Snickra är lite marigt i början innan man lärt om till vänsterhänt men svetsa och meka gick bra, till och med byta koppling på en traktor men doktorn blev sur när det både var sågspån, djurpäls och olja innanför gipset. :angel::D

*been there, done that* :cool:

Haha, kinkig doktor! Vad glad jag blir, jag gillar positiva svar :D Jag som var orolig att jag inte skulle få vara med och rida igång hästen efter hennes skada :angel:

Jag gick omkull med min häst och fick då henne på mej :crazy: *ajaj* Krossade då foten på två ställen och fick gips. Jaja, till saken ;) ; Jag testade en gång att rida med gipset men det gjorde så ont i foten + att min häst började att lätta från backen och blev lite istadig så då vågade jag inte. Men hade jag litat fullt ut på hästen så hade jag nog suttit kvar ;)

Okej, ja det är jag också orolig för. Får testa mig fram helt enkelt :)

Bright_eyes: Nej :D Alice.

Gipsat ben har jag aldrig ridit med, däremot med nyopererat knä och därför helt obrukbart ben. Gick helt ok, men bara på min häst som jag kände väl. Gipsad arm har jag däremot ridit med och tom tävlat med. Och det gick alldeles utmärkt :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 414
Senast: Roxy
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 222
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar