Rida med BoT täcke?

L

Lill Malin

Jag har ingen aning om Back on track utrustningen verkligen fungerar men jag har en häst med känslig rygg och stretchar honom efter varje ridpass och masserar honom varannan dag. På nätterna står han inne med BoT täcke (ett litet sådant man kan ha inunder ett vanligt täcke)

Nu undrar jag även om det är lämpligt att kanske rida med täcket? Ha det som underlägg under sadeln menar jag då,

hur ser ni kring det? Är det en idé som ska brukas eller kastas i sjön?

Lill Malin

Sv: Rida med BoT täcke?

finns det sånt också? hehe, oj vad man hänger efter :D

Okej, topp!

Men åter till frågan:

Nu undrar jag även om det är lämpligt att kanske rida med täcket? Ha det som underlägg under sadeln menar jag då,
hur ser ni kring det? Är det en idé som ska brukas eller kastas i sjön?

Sen att det finns schabrak, topp! Men har ingen möjlighet att köpa det för tillfället.

de bästa är att använda täcket som täcke och schabrak som schabrak. Men för att uppnå den bästa effekten så ger de tyvärr inte så mkt at bara använda bot vid ridning utan du ska även ha på de i stall eller hage.

Liknande trådar

Utrustning Mitt sto är nätt över bogar och har rätt tunn hals. Hon är känslig i ryggen och behöver täcke(n), men får också lätt fula bogskav om...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: Buck
·
Utrustning Min häst är precis som mig, har problemmuskler och blir lätt stel och spänd, framför allt i ländrygg, bogar och kring M...
Svar
13
· Visningar
3 438
Senast: Loppz
·
M
Hästvård Hej! I förra veckan fick jag hem en fullblodsvalack på 8år som jag till att börja med kommer att ha på foder för eventuellt senare...
Svar
11
· Visningar
4 242
Senast: BlueBell
·
Övr. Hund Måste köpa nya täcken till de bortskämda djuren ;) och har kollat på bl.a Hurtta och BoT. Ska det bli Hurtta så måste det vara den...
Svar
19
· Visningar
2 401
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka