Rida lektion (ridskola el privat)

B

beatonthebrat

Har ridit på ridskola innan men har tagit ett uppehåll och rider för tillfället inte alls, eftersom det inte finns någa "lediga" hästar att rida/sköta häromkring för tillfället. :(

När jag red på ridskola kunde en termin kosta ca 2,500 ( 18 lektioner * 60 min varav två var teori)

Detta var på HFK (halmstads ridhus) Vad betalar ni när ni rider lektion på eran ridklubb eller tränar privat? Och vart i landet bor ni?

Sv: Rida lektion (ridskola el privat)

När jag red lektion på ridskola kostade det ca 155:- per gång för 45 minuter. Lite dyrare än hos dig, men jag bor i Göteborg. Nu är jag medryttare istället.

har för mej att en termin på ponnyridskolan gick på ca 3300 då va de drygt 20 st 60 min-lektioner tror ja.....detta är i sthlmstrakten

nuförtiden rider ja för B-tränare som tar 270 för 40 min

Jag bor i Uppsala och betalar 2500 kr för tio gånger a 60 min och två teorigånger. Det är en privat islandshästridskola, det kanske är billigare på ett ställe typ ridklubb men eftersom jag är vuxen nybörjare kändes detta ställe bra.

Jag rider på en liten privat ridskola. Vi brukar vara max. 5 st/lektion.
Jag betalar 1400:- för 10 lektioner på minst 60 min.
Ridskolan ligger lite avsides i närheten av Närtuna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har känt en längre tid att ridskolan där min (snart) 8åriga dotter rider inte riktigt "håller måttet". En hel lektion kan förflyta utan...
Svar
16
· Visningar
3 271
Hästmänniskan Vet inte om tråden hamnar rätt men annars får någon flytta den. Jag har en bekant (vill inte riktigt kalla henne vän vi umgås i...
Svar
18
· Visningar
2 511
Senast: Mysaan
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 528
Senast: moonstruck
·
C
Hästmänniskan Som rubriken lyder. Först lite om oss. Vi är en såndär hästfamilj där alla (jag och min syster, mamma och pappa) rider utom lillebror...
Svar
7
· Visningar
1 439
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?