Status
Stängd för vidare inlägg.

Madde_padde

Trådstartare
gammal travare, har en kille som jag satt på första gågnen igår... men nu funderade lite på vad ja kan kräva av honom, hur mycke kan ja rida såhäri början och hur hårt kan jag kobba honom därimellan?

Han har vart travtränad fram till 4a veckor sen! Sp han borde väll ha kondiesen kvar eller?

Sv: Rida in

Har säkert kondios men inga ridmuskler.
Hur gammal är hästen?

Jag hade valt att rida/arbeta med inridningen ca 15 - 20 min varannan dag till en början. Ridningen ska ju bli rolig för er båda eller hur? Tar ofta inte längre tid heller eftersom de hinner smälta den nya infon mellan passen.
De andra dagarna hade jag tömkört och promenerat i skritt i skogen, över stock och sten, upp och ned för backarna. Det ger fina ryggmuskler och dem lär du behöva!

Pressa inte, stressa inte, utan låt det ta tid så får du ett bättre resultat.

aha men du tror ja kan rida så pass mycke i vart fall! :)

låte rsom ett bra upplägg... har tömmkört och longerat en hel del nu!

Använd gärna någon av alla de trådar som handlar om att rida in, ridutbilda och träna ridtravare under grundutbildning, som du hittar under forumet hästhantering.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 964
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 101
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 536
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama