Rida in shettis

Lycanthrope

Trådstartare
Jag känner ingen som har ett lämpligt barn, så hur gör man då?

Jag skulle gärna ha min shettis inriden, och ha en liten medryttare/skötare till henne, det vore superskoj, och bra för lillan, även om hon får regelbundna promenader och körturar nu när snön kommer (kälke/släde).

Hur liten bör en ryttare vara för en grövre shettis på 1 meter ungefär?

Kanske kan jag hitta någon om jag annonserar, fråga på ridskolan vet jag inte om det är lönt.
Vill ju helst hitta någon som ridit tidigare och har lite vana :/

Hur har ni gjort?
(Jag menar inte att detta ska låta som en annons, jag vill bara höra hur andra har gjort)
 
Sv: Rida in shettis

hör med hon som har ridskolan i byn där jag har hästarna. hon brukar ha koll på vilka som är vettiga medryttarmaterial :) o hon har ju elever i alla storlekar :)
 
Sv: Rida in shettis

Jag har en vän som rider in och utbildar någons shettis. Hon är arton men väldigt liten/smal (väger runt 40-45 kg), så även om hon är för stor estetiskt sett så har hon grym balans och är duktig, så det går superbra.

Så hittar du någon "lite äldre" som är liten, så kan kunskapen väga upp det.
 
Sv: Rida in shettis

Ja självklart, jag vill bara hitta någon som är liten nog att kunna rida henne :)

Min sambo är ju väldigt liten, fast han är ju lite för lång tyvärr, men väger drygt 50 kg, känns lite för stort ändå.
 
Sv: Rida in shettis

Hade förmånen att dela stall några år med en större välutbildad shettis. Var en liten lätt välridande tonåring som ridit och utbildat den shettisen till stor lycka för alla små ryttare som sen fick en kanon läromästare i den.

Fördelen med en "äldre" ryttare för ponnyns grundutbildning är att ryttaren har mera erfarenhet och har hunnit bli duktigare vilket sen de små ryttarna får nytta och glädje av när de tar över så att säga.
 
Sv: Rida in shettis

Ja, återigen som sagt, jag hittar gärna en äldre ryttare, det viktigaste är ju storleken på ryttaren. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 455
Senast: ameo
·
Gnägg Jag är ridskoleryttare (vuxen) och skulle vilja försöka mig på att bli medryttare, men tycker det är väldigt svårt att hitta en häst...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: mamman
·
K
Ridning Jag började rida när jag var 6 år, nu är jag 24. Jag har ridit regelbundet i stort sett hela mitt liv, med undantag för de två senaste...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 795
Senast: emlem
·
T
Ridning Vi har fastnat och jag vet inte hur vi tar oss vidare. HJÄLP! Vi köpte i jan/feb ett litet russ. Jättesnäll och en helt fantastisk...
Svar
8
· Visningar
1 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp