Rida in ponny..

vilse

Trådstartare
En av stallägarens vänner har bett mig att ev hjälpa till att rida in deras 3-åriga ponny. Ponny kommer då att flytta till "mitt" stall, så att det blir lättare för mig och så att jag kan få hjälp av stallägaren.
"Problemet" är det att jag inte vet hur mycket jag borde få för detta. Något jag skulle fundera på...
Jag vet inte riktigt vad de menar med att "rida in" ponnyn heller. Bara rida in den och sen skicka tillbaka den, eller om jag skall fortsätta rida den tills det att de får den såld. Troligen det sistnämda.

Lite om mig som kanske kan vara till hjälp:
18-årig tjej som ridit sen jag var fem. Haft egen häst i 4,5 år, innan dess sköthäst i 2,5 år. Aldrig ridit in en tre-åring innan, dock red jag in min egen häst nästan helt själv när hon var runt elva år. Att utbilda henne har jag dock inte tagit särskillt allvarligt då, hon som sagt var elva när jag fick henne.
Jag kommer även att hjälpa till att rida in en annan 3-årig ponny detta året som min stallägare äger.
jag har inga tävlingsresultat som säger hur pass "duktig" jag är, då jag inte är någon tävlingsmänniska. Men grunderna kan jag, och det är ju det som behövs här.

Så, någon som har ett förslag på vad jag borde få för att rida in ponnyn??

Senast ändrad:
Sv: Rida in ponny..

Absolut betalt för allt som ponnyn kommer kosta dig (mat, stallplats, träning osv)

Jag kommer inte betala stallplats eller mat, det får de betala från första början.
Träning vet jag inte hur det blir, men någon tränare blir det säkert, vilket de med all säkerhet (alt ställägaren) fixar. Jag ska bara rida sas...

Okey men betalar det tränaren också då alltså? När jag red in Mr P, du vet när micke stod på heden? så fick jag mellan 5000-6000kr vet inte om det är bra eller inte men tyckte det var lätta pengar iaf (:

Jo, det var ju inte helt fel :d
Hur länge red du honom då? bara precis inriden, dvs skritt, trav och galopp med ryttare? eller du fortastte rida honom?
Var där gjort något med honom innan? typ van vid sadel och träns?

vilse skrev:
Jo, det var ju inte helt fel :d
Hur länge red du honom då? bara precis inriden, dvs skritt, trav och galopp med ryttare? eller du fortastte rida honom?
Var där gjort något med honom innan? typ van vid sadel och träns?

nej det var prima pengar att ha i fickan det :D red honom i 8-9 månader och jag fortsatte efter också för att Helene ville det. Ja de hade haft sadel en gång på honom resten fick jag göra. Och då var han ju även lite borstad innan och led i grimskaft i paddock...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka