C
cafu
Hade mitt i dag 3-åriga nordsvenska brukssto iväg på inkörning förra hösten och har kört henne hemma sedan dess (för domänsax, lunningsbåge, kälke, harv och rockard). Hon ska nu tillbaka till samma ställe för inridning då jag är gravid och dessutom inte heller har kunskapen och erfarenheten att göra det själv. Vore intressant att höra hur ni andra brukar lägga upp inridningen av en inkörd häst och hur lång tid det brukar ta?
Hon ska till en början bara kunna grunderna och kunna motionsridas i alla gångarter, fortsatt utbildning tar vi längre fram. Jag har inte direkt förberett henne för själva inridningen alls genom att t ex longera, hänga eller sitta på henne då jag inte velat riskera att göra fel samt inte heller velat råka ut för en olycka i samband med ev. inledande protester eller testningar (dock har hon haft sadel på sig).
Hon ska till en början bara kunna grunderna och kunna motionsridas i alla gångarter, fortsatt utbildning tar vi längre fram. Jag har inte direkt förberett henne för själva inridningen alls genom att t ex longera, hänga eller sitta på henne då jag inte velat riskera att göra fel samt inte heller velat råka ut för en olycka i samband med ev. inledande protester eller testningar (dock har hon haft sadel på sig).