Rida i annat än ridbyxor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Graendal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 8 927
G

Graendal

Finns det någon här som gör det?
Och gör det lite konsekvent, inte bara sådär "äh jag orkade inte byta om" som vissa gör. ;)

Är rätt trött på ridbyxor, funderar på om det går att rida i t ex tunna löparbyxor? Typ tights i funktionsmaterial ni vet. Eller nåt i den stilen. Tror ni det går bra?

Sv: Rida i annat än ridbyxor?

det lär bli haaaalt..... :p

ridbyxor är ju gjorda för att ridas med så ser inte riktigt varför man skulle rida i annat... dock rider jag endast i pikeur, klarar inte av andra, haha. sen har ju inte rindbyxor sömmar på insidan av benen heller..

Red i tights när jag var mindre då jag nötte ut ridbyxorna så fort, tights var billigare. Inte blev det halare iaf, men de var ju gjorda i typ bomull.
Jag hatar att köpa ridbyxor, det värsta jag vet.
Rider ofta i mjukisbyxor nu på vintern om jag bara ska ut i skogen. Spec. eftersom jag inte har några täckbyxor.

Wrangler-jeans... De är gjorda för att rida i och det är helt okej. Ett tag red jag mycket i typ träningsoverall-byxor, såna lite prassliga (fast ändå inte :crazy: ) för att det var varmare på vintern.
Men jag är väl så snobbig att jag aldrig skulle dyka upp på träning i mina jeans eller joggingbyxor.

Har dock också funderat på tights på sommaren, men tycker det är lite för tunnt, får så himla lätt ridsår...

Rider ofast i gamla jeans eller i mysbyxor om jag rider hemmabygge, ridbyxorna har jag användt hela en gång iår! Tycker att jeansen ger samma grepp i sadeln som helskodda men de är billigare och ofta bekvämare...

Sist jag red i jeans pissade blodet längs benen på mig.

Red fjorton hästar den dagen och aldrig haft problem med skav eller liknande.

Men i Jeans gör jag INTE om det.:p

Rider i jeans i mellan åt, jätte skönt funkar perfekt...red alltid i jeans när jag jobba med galopphästar.

Jag får aldrig skav när jag rider med jeans, oftast när jag rider med jeans har jag långa chaps över.

Rider typ bara i jeans och mysbyxor...hittar verkligen inga ridbyxor jag tycker är sköna

jag rider aldrig i annat än ridbyxor, och skulle aldrig få för mej att rida i något annat ;D

Jag rider mest i jeans och vanliga tights typ. På vintern blir det overall eller täckbyxor.
Jag kan inte med helskodda, tycker de är för stela. Vill ha full rörlighet i sadeln:banana:

Aldrig. Allt annat skaver/blir ashalt. Rider alltid alltid i enbart ett par helskodda ridbyxor. Spelar ingen som om det är 20+ eller 20-, jag klarar inte av annat.

Utom barbacka då, då rider jag i rejäla jeans, annars sticks det ju av håren :D

Senast ändrad:

Wr*er & longchaps är bäst och det jag skulle rekommendera om man inte vill ha ridbyxor (som ju ofta är FULA!). Tyvärr har jag numera svårt att vara utan "stövelstöd" - så därför blir det mest ridbyxor.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 765
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 229
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka