rida fram i jacka med luva??

Mjola

Trådstartare
en frågan.. Får man rida fram på hopptävlingar i jacka med luva? man får ju inte ha det på prisutdeling o inne på banan när man hoppar.. men får man har det när man rider fram? ute menar jag då.. inte när man hoppar fram utan före... ?? :p

Sv: rida fram i jacka med luva??

Nej det får du inte! När vi var och tävlade förra året kom överdomaren fram till min kompis, hon hade en Kyka K jacka med luva. Hon tvingade henne att ta av luvan rs fick hon inte komma till start.. Så skulle jag vara dig skulle jag skippa luvan för att vara på den säkra sidan! Men jag har aldrig varit med om det innan och jag har aldrig hört någon annan utsättas för det!

Rider själv med luva på tävling när det är vinter och INGEN har har klagat på mig då! Beror nog lite på vad det är för överdomare!

har aldrig varit med om att någon lagt sig i vad folk har på sig på framridningen. Det måste ha varit en överspänd domare...

Har sett det flera gånger, ingen har sagt till någon gång om att tröjan/jackan har luva.

Jag brukar ha jacka med luva när jag rider fram, aldrig någon som har sagt något om det.

Har aldrig vart med om att man inte får det!!!
Verkar som den domaren var lite överambitiös:D

Jag fick INTE det, överdomaren sa till mig, så nej du får inte rida med luva.

Nej det får man inte, inte heller väst med luva.. min kompis fick ta av sig sin Kingsland väst på framridningen för överdomaren sa till henne. så eg får man ju inte det. men ja tkr det är ganska töntig regel, iaf om man bara har den när man rider fram för att inte frysa..

det är en säkerhets risk, du kan fasta etc. Känns lite överdrivat att stoppa en ryttare på framridningen. Var varnnan jacka har ju luva idag, och de säljs ju faktsikt som rid jackor oxå.

I bland tar väl överdomaren sin roll kanske lite för mycket på allvar.

Stod och pratade om just detta med en överdommare i höstas. Enligt henne får du ha luva på framridningen, men inte framhoppning/på banan.

Fastna i vadå? Okej att man kanske inte rider med huva i skogen eftersom man kan fastna i träd (har dock aldrig lyckats med det själv) men vad kan man fastna i på en framridning :crazy:

Jag vet inte riktigt, men det var de svaret min kompis fick på tävlingen! Men det räknas helt klart som en säkerhest risk, vilket kan diskuteras. TYcker själv att det är väldigt fånigt.

Tycker också så... Överspända överdomare kan man vara utan...
Min kamrat har fått tillsägelse ett flertal ggr på framhoppningen men inte på framridningen... Tar alltid av innan hon går in på banan.
Själv har jag tävlat i luvtröja och dunväst... Det får man ju inte heller...
Västen skyddar ju inte på armarna...

ja, jag vet! jag rider nästan alltid fram i väst med luva eller jacka med luva. jag kan säga att jag har aldrig blivit tillsagd! Nästan alla rider ju med liuva dessutom. Men kommer man in på framhoppningen tar väl de flesta av sig jacka eller väst, det samma gäller ju inne på tävlingsbanan oxå förståss! ;)

Det får man inte!
Fick en tillsägelse sist jag tävlade :angel:

Det skulle ju vara intressant att veta varför man inte får ha luva.

Det är tydligen för att man kan fastna om man ramlar i ett av linderstöden o strypas enligt den överdomaren.

Troligt! :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 565
Senast: Habina
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar