Rida 2:åringen??

Sv: Rida 2:åringen??

Jag tror du tycker det är enformigare än hästen... De brukar ju helst vilja ta samma sväng varje dag om de får välja. Mina räknar ta mig sjutton varven/antal rakor när jag kör jobb. :p
Tänk om det vore så :-)
Får väl ta o varva den rundan o FÖRSÖKA ta mig till banan lite oxå nu i vår.

Jag har på vissa 2 åringar suttit upp i oktober ( efter premie & ev kval) , och skrittat dem.
Men det har varit av ngn anledning , inte bara för att det var "kul". Ingen av dem har att skada öht. Den sämsta har sprungit in 298 tusen.

Senast ändrad:

Håller på att hänga på våran 4-åring nu för att vänja honom och jag har väntat fram tills nu av den enkla anledning att jag tycker inte han varit redo innan och vill att han ska få växa på sig så mycket som möjligt.Förstår inte vitsen med att rida in dem så pass tidigt utan hellre låta dem muskla på sig ordentligt innan så dem orkar. Han tycker att det är lite läskigt när jag kastar upp bror min på ryggen hans så han får hänga där men det går bättre och bättre för varje gång :)

Jag med vi provade kompisens hingst idag 4 år gammal lugn som en filbunke. stor som en shire men ändå:rofl: Hästarna är inte redo i leder för att ha någon på ryggen vid 2 års ålder då vi ska tävla dom flera år efter. Jag tror nog att det är anledningen att tävling för monte är 4år och inte 2 eller 3 år. Men lugn skritt kan kanske vara bra på en 3åring men att träna en häst vid 2-3års ålder låter som rena vansinnet för mig. :crazy: Tänk på ryggen och lederna.

Jag med vi provade kompisens hingst idag 4 år gammal lugn som en filbunke. stor som en shire men ändå:rofl: Hästarna är inte redo i leder för att ha någon på ryggen vid 2 års ålder då vi ska tävla dom flera år efter. Jag tror nog att det är anledningen att tävling för monte är 4år och inte 2 eller 3 år. Men lugn skritt kan kanske vara bra på en 3åring men att träna en häst vid 2-3års ålder låter som rena vansinnet för mig. :crazy: Tänk på ryggen och lederna.

Hur funkar din teori om man tänker på galoppen?

*KL*

Herregud varför i hela världen ska man rida in hästarna innan 3½-4 år ålder?
:confused::confused::confused::confused:
Vet en travare som reds in tidigt som tvååring pga att den var för het och tokig i vagn. Fungerade bra, tjänade tre miljoner och var bla med i Elitloppet.:cool:
Hursomhellst, bäst vänta tills hästen fyllt tre tycker jag.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
791
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte mått så bra på sistone, hälsan verkar vara nere i någon svacka. Jag är trött, yr och har haft koncentrationssvårigheter i...
Svar
0
· Visningar
405
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka