Sv: Ribban

Mr Pooh halkade omkull i det hala gräset på väg till ett hinder, där N valde alternativvägen. Tråkigt efter en bra dressyr.

Usch ja... det känns helt sjukt... mitt på platta marken liksom...... Kan knappt fatta att det är sant!! =(

Men lilla Mrs L HUR hade du broddat???:eek::D

Skämt åsido, vad värdelöst när man ligger så bra till o hästen känns på topp.

Mår han bra idag? Och hur gick det med ryttaren?

Lite bilder:
27730964.jpg

27730974.jpg

27730948.jpg

27730984.jpg

Men lilla Mrs L HUR hade du broddat???:eek::D

Skämt åsido, vad värdelöst när man ligger så bra till o hästen känns på topp.

Mår han bra idag? Och hur gick det med ryttaren?

Mister galopperade ut i hagen och rullade sig som vanligt när han kommer ut i hagen på morgonen... Pigg och fräsh och totalt ovetande om allt ståhej kring honom....... :)

Piloten mår oxå bra... dock lite mer besviken än Mister givetvis.. :crazy:

Vilka fina bilder du tagit!! Kul med bilder runt omkring själva banan :)

Om du då varit på plats så hade du ju sett att under den där jackan som jag var klok nog att få på mig innan regnet öste er, så hade jag FEM rosa plagg på mig... ;)

En undran bara. Vad tyckte ni andra om tävlingen?
Var själv där och tyckte arrangörerna gjort ett bra jobb, men de som saknades, tycker jag, var den stämningen som är runt en WC tävling. Publiken var liten tunn på lördagen, fler på söndagen. Men är det så lite intresse att se svår fälttävlan?
Helt klart att tänka på, tycker denna artikel tar upp frågan bra.

Jag tycker att det var mkt folk som var och tittade på tävlingen. Jag var ju där på söndagen!

Jag håller inte med artikeln mer än att det var litet startfält, dock beror det ju på placeringen av tävlingen dvs datumet.

tror man måste spika tävlingen på ett datum som gör att fler ryttare kan rida. Nu var ju faktiskt några av de bästa där så startfältet var väl rent "stjärnstatusmässigt" bra.

Dock så skulle man kanske haft en klass till en CIC** för att locka fler ryttare att ta med sina yngre hästar

Dock så skulle man kanske haft en klass till en CIC** för att locka fler ryttare att ta med sina yngre hästar

Det här håller jag helt med om! Tror att det hade påverkat mycket om långväga tävlande kunnat tävla sina yngre förmågor i en CIC2* på samma tävlingsplats. Då blir det mer lönt att "fylla lastbilen" och köra.

Det här håller jag helt med om! Tror att det hade påverkat mycket om långväga tävlande kunnat tävla sina yngre förmågor i en CIC2* på samma tävlingsplats. Då blir det mer lönt att "fylla lastbilen" och köra.

tror def också på detta. Den nat vill ingen åka på. Sen har vi också ett betydlgt större antal som kan rida 2*. Och varför inte som någon skriver fler klasser bara. :laugh:

*kl*

Jag tror jag har varit på Ribban 4 eller 5 gånger, och i år var tyvärr den "jämngråaste" (som CB skrev) tävlingen hittills. Något måste ju hända till kommande år, och man borde nog byta tillbaka till sensommaren - nu krockar det med Marbach/Saumur/Luhmühlen. Det blir helt enkelt inte tillräckligt attraktivt att släpa sig upp till lilla Sverige när man bor nere i Europa. Och det är synd, för jag tycker Malmö är en av de fräckaste tävlingsplatserna jag har sett, absolut i klass med stortävlingar i Europa.

Som jag skrev nånstans innan tävlingen, så länge man inte inser att man behöver ha fler (andra) klasser, så tror jag inte tyskar, fransmän & britter m fl åker till Ribban i vilket fall. Mest ös på Ribban har det varit, förutom WC-finalen då, när det utöver CIC*** fanns ** för 7-åringar och ryttare upp till 25. Ännu hellre göra det till en öppen klass, varför inte internationell eller lång? Jag kan inte komma på många WC-tävlingar i Europa som bara har EN internationell klass.

*kl*

Jag tror jag har varit på Ribban 4 eller 5 gånger, och i år var tyvärr den "jämngråaste" (som CB skrev) tävlingen hittills. Något måste ju hända till kommande år, och man borde nog byta tillbaka till sensommaren - nu krockar det med Marbach/Saumur/Luhmühlen. Det blir helt enkelt inte tillräckligt attraktivt att släpa sig upp till lilla Sverige när man bor nere i Europa. Och det är synd, för jag tycker Malmö är en av de fräckaste tävlingsplatserna jag har sett, absolut i klass med stortävlingar i Europa.

Som jag skrev nånstans innan tävlingen, så länge man inte inser att man behöver ha fler (andra) klasser, så tror jag inte tyskar, fransmän & britter m fl åker till Ribban i vilket fall. Mest ös på Ribban har det varit, förutom WC-finalen då, när det utöver CIC*** fanns ** för 7-åringar och ryttare upp till 25. Ännu hellre göra det till en öppen klass, varför inte internationell eller lång? Jag kan inte komma på många WC-tävlingar i Europa som bara har EN internationell klass.

:banana:Dessutom med tanke på de runt om i Europa, som just hamnat i ett ensamt töcken, som seniorer. De behöver en rejäl morot att träna och tävla mot. De är grundstommen framöver:bow:
Snälla ni som "har med det att göra", en internationell 2*klass till ryttare upp till 25, det skulle troligen locka många. Samt att ha en "Upp till 25", inbakad i CIC***, skulle sporra:angel:

Många världscuptävlingar i maj, enligt uppgift, gör att det kan bli skralt med anmälningarna.

Arbete pågår från arrangörens sida att kanske kunna utveckla tävlingen! Jag hoppas på ett EM så småningom! :bump:

Många världscuptävlingar i maj, enligt uppgift, gör att det kan bli skralt med anmälningarna.

Arbete pågår från arrangörens sida att kanske kunna utveckla tävlingen! Jag hoppas på ett EM så småningom! :bump:

Det är redan beslutat att det inte blir något EM på Ribban då banan är för kort. Jag säger som Aicha vilken WC-arrangör i Europa kör enbart EN internationell klass :confused:

Rid två varv då... Hur svårt kan det vara? :devil:

Var på Ribban på söndagen och det hade nog varit fler där med bättre väder. Hoppas jag i alla fall.

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
573
Senast: Jahopp
·
  • Artikel Artikel
Dagbok De skriver att skadan är preskriberad men jag har inte anmält nåt som hände utanför preskriptionstiden. Har knappt 5 månader på mig att...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: Bexzor
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kanske verkar konstigt att jag skriver såhär långt i efterhand, och jag vet inte ens om det går att kontakta dig den här vägen men jag...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka