J

juni_barn

Ooops bara 19 anmälda till världscupen i Ribban, jag trodde att det måste vara 20 för att det ska räknas som världscupkval. Någon som vet hur man hanterar det?

Sv: Ribban

Inte om man ska tro Facebook, det verkar som hennes gamle *** häst gav henne en luftfärd idag... :angel:

*skvallrar*

Tja, vi har väl inte så många fler *** ekipage i Sverige än dem som redan kommer. Tycker det är synd att de inte gjorde en ** istället, det påpekade vi redan förra året.

Sammanlagt i WC och den nationella så startar 9 ekipage från Sverige varav en har 2 till start i WC och en som debuterar nationell 3* , Vi har väl fler än de?

Jag tycker nog att jag saknar en del ryttare, CF, ML, JL, SA, LA, EW t.ex :confused:
känns som att man valt bort Ribban av nån anledning.
Om det inte finns skäl till det kanske man skall tänka sig för... Rätt som det är vill ingen arrangera *** i Sverige längre

Sammanlagt i WC och den nationella så startar 9 ekipage från Sverige varav en har 2 till start i WC och en som debuterar nationell 3* , Vi har väl fler än de?

Några till men av olika anledningar kommer de "inte hem" eller till start. Fast sådär jättemånga kan det inte vara. :angel:

En tysk sa att han kunde kommit med några i den nat men då våra hoppregler är såna som de är så valde han annan tävling. Han menade att 4 ner är för enkelt att få på den nivån. "a few sekunds of problems" med en häst på väg upp i klasserna är inte så ovanligt enligt honom. Just detta diskuteras ganska mycket när man är ute, när folk hör man är svensk så tar de upp våra hoppkval och hoppregler.

En CNC2 hade suttit fint där.
Och med en CIC2 så hade det varit ännu bättre :laugh:

Undrar om hoppreglerna, kval och antal nedslag kommer ändras till nästa år? Känns som om det är läge för det!

Men visst kunde dom haft en CIC2* istället för den nationella 3* det hade ju varit MKT bättre för alla parter.

Ganska säker på att alla A n är på bröllop (lillasyster) Vet att EW oxå är på ett annat bröllop, men har ingen häst redo heller. En CCI ** hade varit helt rätt såklart tycker jag.

Jag tycker nog att jag saknar en del ryttare, CF, ML, JL, SA, LA, EW t.ex :confused:

Som det skrevs, Algotssons är på lillasysters bröllop, EW har inte sin bästa häst igång, CFs bästa är ju skadad & den vite ville ju inte va med på sista tävlingen så då förstår jag att man stryker sig. ML har ju tävlingar så det räcker & blir över i Tyskland, JL vet jag inte om han satsar så mkt längre?

Så nej, så himla många fler ekipage vet jag inte om vi har.

Och som sagt, om "folk" på Ribban hade lyssnat på förslag så kanske de hade haft en välfylld CIC**, CCI** eller CNC**, och även fler starter i CIC***, fler tyskar hade säkert kommit om de kunnat ta med sig yngre hästar. Och våra ungdomsryttare (och andra) hade haft en kanontävling på hemmaplan! Men vad vet jag... :angel:

Mr Pooh halkade omkull i det hala gräset på väg till ett hinder, där N valde alternativvägen. Tråkigt efter en bra dressyr.

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
573
Senast: Jahopp
·
  • Artikel Artikel
Dagbok De skriver att skadan är preskriberad men jag har inte anmält nåt som hände utanför preskriptionstiden. Har knappt 5 månader på mig att...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: Bexzor
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kanske verkar konstigt att jag skriver såhär långt i efterhand, och jag vet inte ens om det går att kontakta dig den här vägen men jag...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka