Sv: RHC 2010 Utvärdering!
En hundring i sammanhanget är en droppe i havet, för oss som reser genom halva landet för att komma dit!
Närmare en månadslön gick för mig under de 5 dagar vi var där! Jag fick också intrycket av att det var färre försäljare i år än året innan (som någon skrev tidigare). Saknade häst transport "visningen" bla. (Det var dock inget hinder för att finna saker att göra av med slantar på)
Instämmer med att ha vattenkranar tillgängligt (vet dock inte om det är tänkt att vattnet ska finansiera bortfallet av entré avgifterna? Frågade nämligen om ett glas vatten på sidan om vinet till maten, inne på HC och fick betala för det!)
Vilken kväll höll tävlingen på till kl.02.30??? Vi var där varenda dag/kväll, måste ha missat nått?!?! :S Däremot tycker jag att kvälls showen på lördagen var lite "fattig" och slutade fööör tidigt! Vi var dessutom flera som hade sett framemot bridleless cutting (el. vad programpunkten hette som tydligen utgick från showen... synd!) Det blev liksom... jaha??? Var det slut nu??? :/
Annars mycket trevliga tävlingar och en kanonhelg som är väl värd ett besök!!! Dessutom tycker jag att själva charmen och den härliga gemytliga stämningen hänger på att det är mindre rutinerade ekipage som deltar blandat med klasser där de startande är proffs!
Så jag är emot någon sorts "för kvalifisering" vill man inte se de mindre rutinerade så kan man ju skippa torsdagen och fredagen, då programmet innehöll massor med just KVAL!!!
Lördagen och Söndagens program är ju mer uppbyggt på finaler! Men jag tycker som sagt det är roligt att se både och! Och vill också tillägga att min pojkvän inte är någon ryttare eller jätterutinerad i hästsammanhang och han ser då i alla fall klar skillnad på duktiga ekipage... och de som är mindre rutinerade! Tom. så han kunde sitta och gissa score i reiningen efter några ekipage startat och fick inte fel med mer än högst 1 poäng en enda gång! (Hehe... riktigt stolt över den proffsiga "läktardomaren")
Eftersom jag inte heller är så superinsatt i ko-grenarna, så vore en "klass"-förklaring i programhäftet önskvärt!
Ni från RHC som kanske råkar läsa detta!!! Tack för en superhäftig tävlingshelg i underbar miljö och väder!!! Ni har då inspirerat mig att prova på kossor, så imorgon rider jag kosse-träning för första gången. Kanske någongång kan få vara med innanför staketet?
HC blir det ialf. ytterligare en gång i år... och med häst!!! 7-8 aug. WA-riksfinal, kanske ses då?!