RHC 2010 - Shopping edition

Sv: RHC 2010 - Shopping edition

Men vill ha gårdsskylt,nya prof.choise skydd fram..har funderat på orangea om det passar en brun häst? Glittrigt skärp,showfilt,showskjorta. Behöver egentligen en gjord till nu när märren ska sättas igång efter fölning.

Dom som alltid sär där och säljer gårdsskyltar är självklart inte där för första gången. Och det blev inga benskydd eller showfilt
MEN det blev ett Glittrigt skärp, show blus från Hobby Horse, gjord från prof Choise,munstängare,tailbag, Bulit up pad från Equine,sporrremmar, skylt till bilden och transporten,boots till gubbe och äldste pojken.

En mycket lyckad köprunda var det allt!

Jag köpte en filt och ilägg till boots :) Köpte en militärtröja från Floby också. 295:- allt som allt :rofl:

Jag har egentligen bara ett måste-köpa. Och det är ett par snygga sporrar som passar mina boots. De jag har sitter inget vidare och är för rejäla för att kunna böja till... Så det ska provas och inhandlas!

Kika lite på-listan kan göras lång...

*Benskydd, gärna pegasus.
*Showbett.
*Vardagsträns+tyglar som matchar den ljusa sadeln.
*Hatt som sitter som ett smäck
*Showchaps med läderdetaljer
*Ullpad
*Nytt bälte + buckle med snygg dekor
*Nytt arbetsrep

Shit, hoppas jag inte hittar allt det där, för aldrig i livet att man skulle ha råd med ens hälften:eek:

Och detta är vad det blev:

*Sporrar och sporremmar, provade dem på bootsen, och de satt som ett smäck utan remmar på!
*Vardagsträns... Om man nu kan kalla det det, blev ett snyggt enöras med bling, i supermjukt läder...
*Curbstrap
*Ullpad, diamond Wool
*Bältesbuckla
*Broderad keps (som allla andra:D)
*Skyltar, en till transporten och en till whiskeysamlingen

Aha, vi undrade just vad det var i påsarna vi såg från läktaren igår! :D
För min del blev det rätt lungt på shoppingsidan - ett par jeans, en hatt och en skjorta - men det kompenserades ju till en del av andra delar av familjen. :)

Jag fick shoppat följande:

En fyrpack vita proff choice.
En ponnypad till dotterns russ.
Ett enörasträns med råhud+silver.
Ett svindyrt bett från Per så att jag kan stå fast vid mina principer att det bästa är ett bett som hästen trivs med istället för en mun-stängare...
En ny curb-strap.
Supersnygg hood till mig själv.
Hjortskinnshandskar.
Pälsglans, glitterspray och svart hovfärg.
En ny hatt modell billigare.
En pad-väska.
En keps med JBL-brodyr.

Det var nog alles.....

Dåligt med bilder i denna tråden tycker jag! Här kommer mina inköp från helgen.

Boots till äldste pojken.
bilar096.jpg

Double H boots till min man dvs MarietorpArabians.
bilar094.jpg

Nya sporrremmar till mej.
bilar078.jpg

Skylt till transporten ville MarietorpArabians ha.
bilar093.jpg

Munstängare
bilar081.jpg

Tail Sack, man kan aldrig få för många.
bilar080.jpg

Professional`s choise SMX VenTECH CINCH.
bilar082.jpg

nödvändigaste var en Classic Equine BioFit Correctionpad,jag snodde den sista:D
bilar085.jpg

och till sist lite onödigt lyx.

Skärp
bilar087.jpg

Showblus från Hobby Horse med avtagbara cuffs.
bilar090.jpg

bilar092.jpg

Nu är frågan bara vilken färg jag ska ha på tvälingsfilten?

kl

Det jag fick med mig hem var:

Splint boots, vita
Flankgjord (YES!)
Bälte+buckla
31269575.jpg

Knäskydd

KL

Hann inte leta upp en snygg buckla som jag tänkt. Blev ny skjorta och matchande pad och så..
MAMMELUCKOR:o

Hittade ett par läckra på Trapperslägret. När ska jag ha dem? Ingen aning:)

Fick med mig en ny tävlingshatt, en skit snygg svart tävlingsskjorta, en höpåse i amerikanska flaggans färger (cool), ett nybörjarlasso, en välkommen skylt till huset, nyckelring med cowboyboots, vardagshatt. :bump:

Vi var vid din vagn tre gånger. Inte en enda gång var du där. :(

*kl*

Jag fick med mig en diamond woolpad, curbstrap helt i läder som går att göra riktigt kort! Äntligen!:bump:

Sen köpte jag tygelhakar till lill-ponnyns träns, höpåse i rosa camo till transporten från Prof. choice och ett grazingbett åt en kompis.

Men varför finns det inga korta westernbett? Det minsta jag hittar är ju 11,5 och min häst ska ha 10! Och hon är inte onormalt liten i käften.. Någon som vet vart man kan hitta ett Billy Allen snaffle i strl 10-10,5?

Så kan du inte skriva utan att lägga ut bilder på dina inköp!

Jag frågade nog varenda utställare om de kunde ta hem showbett kortare än 5". Vet att det finns 4,5" bett (ca 11,25 cm) 'over there' som går under namnet "pony bit", men ingen är sugen på att ta hem... Vanliga bett modell Billy Allen går dock att finna är hemma (ska jag PM:a dig?) men showbett är hopplöst... Blir att hänga på Ebay framöver...

Ja du får jättegärna PMa:laugh:

Showbett behöver vi inget än så länge, hästen är riden 5ggr:p Så ett vanligt bruksbett räcker gott!

Korta bett är överlga väldigt svårt att få tag på, jag letar bett till min minature också. DET är klurigt! Jag har fått bygga om ett travcheckbett till henne för att kunna bettvänja henne:D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka