Rexade råttor

Hazel

Trådstartare
Jag har lite frågor till er som har rexråttor! just nu har jag två stycken. Den första (Nippertippa) köpte jag i en djuraffär. Såg henne genom plasten i buren och tyckte hon så söt ut. Sen när jag plockar upp henne ser jag att hon var rex! Nåväl, även om det klart och tydligt syns att hon är "lockig" så tyckte jag att hon var" dåligt rexad" men eftersom jag gillade henne så köpte jag henne iaf.

Jag tog en kul på henne för att se vad det blev. Bebisarna blev kalas fina :love: och såg mycket lockiga ut. Men detta försvann efter ett tag. Nu har jag en hane kvar och han är väl ungefär som sin mamma. Det syns men inte jättemycket.

Så jag antog att det helt enkelt bara va dåligt rexade råttor. Men efter att ha tittat runt på andras rexar så tycker jag att mina verkar vara helt ok iaf.. Vissa syns det knappt alls på :confused: Är det så att rexade råttor helt enkelt inte är så lockiga som jag fått för mig? eller har jag bara haft oturen att se dom som inte är så lockiga?

Visa gärna bilder på era rexar så jag kan jämföra

Sv: Rexade råttor

Jag antar att det är namnet på dina råttor och inte pälstyp? ;)

Krull såg ut ungefär som mina Nippertippa,

jag ahr en rex råtta...
tycker att han är rätt "rexad".

har tyvärr bara en bild på han på denna data..här är han nybadad,och han är mer rexad på vänster sidan..
ska försöka ta mer kort på han idag å lägga in..
Bilder038.jpg

jo han är ju betydligt mer rexad än mina är! men inte så kryllig som jag trodde dom skulle vara.

Hazel skrev:
jo han är ju betydligt mer rexad än mina är! men inte så kryllig som jag trodde dom skulle vara.

ja han är rätt rexad..men råttor brukar itne bli sååå värst mkt rexade...vissa kan vara rex fastän bara morrhåren är lite "krullade" och resten av pälsen slät.
Tuffsis (som min råtta heter) hans ena sidan av morrhåren nästan raka/vanliga,medans vänster sidan är HELT krullig! så söööt:love:

Ok! det svarade ju i princip på min ursprungliga fråga.. dom blir alltså inte så lockiga som jag fått för mig..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 587
Senast: hollypolly
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 699
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Borstning av tänder
  • Random bildtråd med text V