Rex-katter

saila

Trådstartare
Jag har blivit intresserad av de olika Rex-raserna och tycker att de verkar jättemysiga. :)
Tycker dock att det på bilder skiljer väldigt mycket i storlek mellan han- och honkatterna. Är det jag som fått något om bakfoten, eller är det faktiskt så att en normalstor Rexhona tar mindre plats i sängen än en hane.:confused:

Undrande Saila

Sv: Rex-katter

Generellt sett stämmer det nog. Självklart kan det finnas stora honor och små hanar, men överlag tror jag att honorna är min´dre och femenina medans hanarna är stora och maskulina.

Det kan skilja ganska mycket i storlek (iaf på devon rex), tyvärr så tenderar honorna att bli mindre. Själv tycker jag att en hona bör ligga runt 3 kg och en hane någonstans runt 4-5 kg.

Generellt sett stämmer det nog. Självklart kan det finnas stora honor och små hanar, men överlag tror jag att honorna är min´dre och femenina medans hanarna är stora och maskulina.

Den där beskrivningen stämmer bra med dom jag träffat!

Det kan skilja ganska mycket i storlek (iaf på devon rex), tyvärr så tenderar honorna att bli mindre. Själv tycker jag att en hona bör ligga runt 3 kg och en hane någonstans runt 4-5 kg.

Fast dom jag såg var betydligt större tror jag. Åtminstone verkade dom tyngre än så.

Fast dom jag såg var betydligt större tror jag. Åtminstone verkade dom tyngre än så.

Jag skulle nog säga att det är ovanligt att devon-hanar väger mer än 5 kg. Enstaka individer ligger över (utan att vara överviktiga) men jag skulle inte säga att det är vanligt.

Liknande trådar

Övr. Katt Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 363
Senast: Bluefish
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: soom
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 123
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 892
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar