Revlon Color Bomb

LadyCovergirl

Trådstartare
Jag funderar på att köpa Color Bomb för att förlänga tiden för den röda färgen i mitt hår. Frågan är dock vilken? Det finns ju flera olika röda färger. Fire red, Copper, Purple red och säkert någon mer.
Ska man ha den i bollformad flaska eller den i tub eller båda?

Håret är nyfärgat på bilden. (Ha överseende med att jag är noll fotogenisk :p )
DSC_0028.jpg
 
Sv: Revlon Color Bomb

Välj den nyans som är närmast din hårfärg.
Jag har den runda flaskan.
Fungerar mkt bättre om man kletar in det på torrt hår.
 
Sv: Revlon Color Bomb

Den som är närmast färgen du har och jag tror det är samma i tuben och flaskan, men mer i flaskan bara (och mer praktiskt)
Jag har purple red, men den är mest när man har riktigt rött hår (passar utmärkt till Directions Pillarbox red när den behöver fräschas upp).
 
Sv: Revlon Color Bomb

Jag har pumpflaskan (bollen). Mycket smidigare. Den är dryg. Jag har nr 500 till mitt hår.

Får en mörkt rödlila färg på då brunfärgat hår och matchar mina gröna ögon bra.
Jag är egentligen ljusbrun i botten nånstans under all färg ;)
 
Sv: Revlon Color Bomb

Jag passar på att slänga in en närbesläktad fråga....

Hur länge håller sig det röda när ni färgar?

jag färgar på salong och nu senast tog det en vecka - sedan var det rödaste borta. (Hade inte tid att gå tillbaka - annars gör de om det åt mig) Ändå hade jag köpt svindyr Colour preserve...
 
Sv: Revlon Color Bomb

De där rinner ut efter några tvättar. Men lämnar ändå lite glans.

Rött är en svår färg att bevara. Därför jag slutat färga rött hos frissan :p gör det hemma. Rinner ut lika fort ändå men blir billigare.
 
Sv: Revlon Color Bomb

De där rinner ut efter några tvättar. Men lämnar ändå lite glans.

Rött är en svår färg att bevara. Därför jag slutat färga rött hos frissan :p gör det hemma. Rinner ut lika fort ändå men blir billigare.

Jag tänker likadant. Färg hemma.
 
Sv: Revlon Color Bomb

Jag funderar på att köpa Color Bomb för att förlänga tiden för den röda färgen i mitt hår. Frågan är dock vilken? Det finns ju flera olika röda färger. Fire red, Copper, Purple red och säkert någon mer.
Ska man ha den i bollformad flaska eller den i tub eller båda?

Fire red är varm röd (mot gult), purple red är kall röd (mot lila). Copper är ju som det låter, kopparröd. Sen finns det ju en del annat också... Det bästa är väl att gå till en bra frisör som säljer dem och fråga om du är osäker själv. :)

Och som flera sagt, flaskan och tuben har samma innehåll, bara olika mängd.

Hur länge håller sig det röda när ni färgar?

jag färgar på salong och nu senast tog det en vecka - sedan var det rödaste borta. (Hade inte tid att gå tillbaka - annars gör de om det åt mig) Ändå hade jag köpt svindyr Colour preserve...

Rött går som sagt ur fort och det är just det man har färgbomben till. Har man i sån emellanåt håller man färgen fräsch tills det är dags att färga utväxten. :)
 
Sv: Revlon Color Bomb

Jag använder 513 på mitt barr, och det är nära samma nyans som din, aningen ljusare just nu. Har använt 556 också.
Ska köpa en toning istället dock, effekten blir densamma, men håller något längre med toningen.

Min frisör (i staffanstorp) har blandat en egen färgbomb till mig när jag färgat det tidigare, hon är superb på röda toner!
 
Sv: Revlon Color Bomb

Det är en bra produkt men min erfarenhet är att färgerna inte riktigt stämmer... Jag använder 1002 ibland, funkar bra och känns vårdande.

Men provade 931 på mitt ljusblonda hår för att mörka ner det lite inför vintern, det blev en jättesnygg rosa ton. :grin: De röda pigmenten verkar vara starka så jag tycker du ska prova med 513 eller 556 först! Det kanske blir tillräckligt rött så sant du inte vill ha brandbilsrött...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har nyligen färgat håret brunrött (till er som läste min tråd innan färgningen - I did it!) och trivs super med färgen! Däremot har...
Svar
5
· Visningar
4 850
Senast: Taxilock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp